Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Omówienie wyników finansowych Ultimate Games za 4Q22 [GPWPA 3.0]

|
selectedselectedselected
Omówienie wyników finansowych Ultimate Games za 4Q22 [GPWPA 3.0] | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Opinia. Neutralnie. Wyniki nie odbiegają istotnie od zaraportowanych wstępnych danych. Kluczowymi czynnikami dla kursu spółki w najbliższym czasie powinien być rozwój kampanii marketingowej gry Thief Simulator 2 oraz prezentacja nowego trailera do gry Ultimate Hunting Simulator (która została opóźniona vs. pierwotny plan prezentacji jeszcze w 1Q23).

Przychody ze sprzedaży produktów Ultimate Games za 4Q22 wyniosły PLN 6.0m zgodnie z danymi wstępnymi i blisko naszej prognozy), EBITDA wyniosła PLN 0.8m (vs. nasza prognoza PLN 1.3m) a znormalizowany zysk netto PLN 0.6m (vs. PLN 0.9m oczekiwane przez nas).

Przychody. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły PLN 6.0m (spadek o 26% k/k, wzrost o 4% r/r), głownie za sprawą sprzedaży na konsolach w wysokości PLN 2.1m, sprzedaży na PC wynoszącej PLN 2.7m, oraz sprzedaży w kanale mobilnym o wartości PLN 1,2m. W ciągu kwartału spółka wydała 7 gier. Zmiana stanu produktów w kwartale wyniosła PLN 1.0m (wzrost o 3% k/k). Łącznie w 2022 spółka sprzedała 255.7 tys. kopii gier w Nintendo Store oraz 41.1 tys. kopii w Xbox Store. Najlepiej sprzedającymi się grami na Steam w tym roku były Ultimate Fishing Simulator (182 tys. kopii sprzedanych) oraz Fishing Adventure (70.3 tys. kopii sprzedanych), a sam Ultimate Fishing Simulator 2 osiągnął blisko 42 tys. kopii sprzedanych. W sklepie Nintendo najlepiej sprzedającą się grą był\ House Flipper (109 tys. kopii sprzedanych) oraz gry CMS Pocket Edition 1 i 2 (odpowiednio 25 tys. oraz 13.7 tys. kopii sprzedanych).

Koszty operacyjne. Koszty operacyjne wyniosły PLN 6.3m (spadek o 20% k/k), głównie za sprawą usług obcych na poziomie PLN 5.4m (spadek o 24% k/k) oraz PLN 0.6m kosztu wynagrodzeń (wzrost o 36% k/k). Marża operacyjna spółki wyniosła 10%, co oznacza spadek z 18% w 3Q22 (vs. 24% średnio w 2021).

Reklama

EBITDA. EBITDA wyniosła PLN 0.8m (vs. PLN 1.8m w 3Q22 oraz 42% poniżej naszej prognozy).

Zysk netto. Zysk netto wyniósł PLN -12.6m, co zawierało wpływ odpisów aktualizujących na poziomie PLN 16.2m (efekt podatkowy PLN 3.1m). Odpisy były skutkiem rewaluacji spółek zależnych z grupy. Zysk netto przynależny akcjonariuszom mniejszościowym wyniósł PLN -0.4m, a znormalizowany zysk netto przypisany akcjonariuszom podmiotu dominującego PLN 0.6m, 37% poniżej naszej prognozy.

Przepływy pieniężne. Przepływy operacyjne netto wyniosły PLN -0.4m (vs. PLN - 1.0m w 3Q22), przepływy inwestycyjne netto oraz przepływy finansowe netto były na nieistotnych poziomach.

Gotówka netto. Gotówka netto na koniec kwartału wyniosła PLN 10.2m, spadek o 5% k/k oraz zgodnie z danymi wstępnymi.

Omówienie wyników finansowych Ultimate Games za 4Q22 [GPWPA 3.0] - 1Omówienie wyników finansowych Ultimate Games za 4Q22 [GPWPA 3.0] - 1

Reklama

 

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama