Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Notowania RAINBOW TOURS SA (RBW): analizujemy wyniki finansowe

|
selectedselectedselected
Notowania RAINBOW TOURS SA (RBW): analizujemy wyniki finansowe | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Podsumowanie kluczowych informacji (wyniki finansowe w tabeli):

Notowania RAINBOW TOURS SA (RBW): analizujemy wyniki finansowe - 1Notowania RAINBOW TOURS SA (RBW): analizujemy wyniki finansowe - 1

  • Zysk brutto na sprzedaży: 88mln PLN (+193% r./r).
  • Marża brutto na sprzedaży: 15.8% (+6.3 p.p. r./r.)
  • Koszty SG&A: 63.3mln PLN (+68% r./r.). Znaczący wzrost kosztów spowodowany był poniesieniem kosztów prowizji agencyjnych, kosztów czynszów biur sprzedaży uzależnionych od kurów EUR oraz zwiększeniem wynagrodzeń w części zmiennej, uzależnionej od poziomów sprzedaży imprez.
  • EBITDA: 30.6mln PLN vs -1.3mln PLN w zeszłym roku.
  • Dług netto: 7mln PLN vs 28mln PLN w I kw.’22
  • Raport kwartalny (komentarz do trendów w wynikach): Na poprawę nastrojów konsumenckich i na w/w wzrosty sprzedaży wpływ miały materializujące się od połowy grudnia 2022 roku m.in. następujące czynniki:
  • niezrealizowanie się wysoce negatywnych scenariuszy, co do dostępności surowców i nośników energii w okresie zimy przełomu 2022 i 2023 roku,
  • utrzymanie się na stosunkowo wysokim poziomie (mimo wcześniejszych negatywnych doniesień o spowolnieniu gospodarczym i potencjalnej recesji) chęci i motywacji do podróżowania m.in. w istotnej z punktu widzenia Spółki grupie docelowej klientów, tj. osób pomiędzy 40 a 60 rokiem życia z ustabilizowaną sytuacją finansowo-rodzinną, pozostających poza wpływem wysokich stóp procentowych (spłacone kredyty hipoteczne) i niepodlegających negatywnym wpływom wysokiej inflacji i wzrostów kosztów życia i funkcjonowania,
  • doświadczenie potencjalnych konsumentów i klientów Spółki z sezonu Lato 2022 co do małej wówczas dostępności ofert typu „last minute” i wzrostów ich cen (wskutek wybuchu wojny w Ukrainie, kursów walut i cen paliwa lotniczego) i chęć zakupu wyjazdów turystycznych w formule „first minute”,
  • pełne otwarcie się po pandemii COVID-19 kierunków i destynacji azjatyckich, m.in. Wietnam, Tajlandia i kierunków karaibskich (co miało przełożenie na bardzo dobrą sprzedaż kierunków egzotycznych oferowanych w sezonie turystycznym Zima 2022/2023).
  • Dla sezonu Lato 2023 budżetowanie cen oferowanych wycieczek turystycznych realizowane było przy uwzględnieniu wyższego (w stosunku do sezonu Lato 2022) kursu walut rozliczeniowych (USD i EUR) i wyższej zakładanej ceny paliwa lotniczego. W sytuacji „uspokojenia” się negatywnych zapowiedzi i realizacji w mniej restrykcyjny sposób negatywnych przewidywań, co do sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie i dostępu do surowców (stosunkowo bezproblemowe – mimo pierwotnie wysoce negatywnych przewidywań i założeń – zaopatrzenie w surowce i paliwa), co sparametryzowało się niższymi, niż zakładane cenami paliwa lotniczego i zakładane kursy walut, marża realizowana dla sprzedaży w I kwartale 2023 roku utrzymywana była na stosunkowo wysokim poziomie w porównaniu do średniej marży dla roku 2022 i kluczowego sezonu Lato 2022.
  • Raport [wzrost nakładów inwestycyjnych]: W marcu 2023 roku spółka zrealizowała kolejną inwestycje związane z rozwojem segmentu „działalności hotelowej”, nabywając na wyspie Rodos trzy nieruchomości gruntowe (działki gruntu) z przeznaczeniem na lokalizację i rozbudowę hotelu White Olive Premium Lindos. Działki inwestycyjne posiadają łączną powierzchnię 11 tys. mkw. Działki zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie hotelu White Olive Premium Lindos. Bieżący zakup umożliwi w przyszłości rozbudowę istniejącego hotelu o kolejne 70-80 pokoi bez konieczności rozbudowy infrastruktury towarzyszącej tj. części wspólnych i zaplecza kuchennego, co przyniesie efekt synergii obecnie działającemu hotelowi. Rozpoczęcie realizacji przedmiotowych inwestycji uzależnione jest uzyskania formalnej, wymaganej prawem dokumentacji, po której uzyskaniu spółka zależna przystąpi do realizacji inwestycji. Aktualnie do sieci hoteli własnych pod marką White Olive, w tym na zasadzie najmu długoterminowego, należy pięć hoteli, w tym: trzy hotele położone na greckiej wyspie Zakynthos (dwa hotele w standardzie czterech gwiazdek oraz jeden hotel w standardzie pięciu gwiazdek), pięciogwiazdkowy hotel położony w miejscowości Sfakaki na wyspie Kreta oraz czterogwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości Pefkos na greckiej wyspie Rodos.

Zobacz także: Aktualizacja wyceny porównawczej – akcje spółki Rainbow Tours

 

Notowania RAINBOW TOURS SA (RBW): analizujemy wyniki finansowe - 2Notowania RAINBOW TOURS SA (RBW): analizujemy wyniki finansowe - 2

Reklama

 

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama