Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

rainbow tours forma prawna

W niniejszym raporcie aktualizujemy nasze prognozy finansowe i wyznaczamy 12-miesięczną cenę docelową na 20,5 PLN/akcja z rekomendacją „Trzymaj”. W tym roku spółka zaskakuje bardzo dobrą liczbą klientów względem całego sektora. W okresie letnim udało się odbudować poziomy z 2019 roku. W związku z istotnym wzrostem kosztów sektor musiał podnieść ceny w celu zniwelowania tego zjawiska, ale nie spotkało się to z dużą barierą po stronie popytu. Otoczenie w kolejnych kwartałach może być bardziej wymagające niż dotychczas na poziomie liczby klientów.

Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] - 1Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] - 1

 

Wyniki po III kw.’22 i perspektywa ostatniego kwartału. Poziom zysku ze sprzedaży wyniósł 60.3mln PLN i zanotował wzrost o około 11% względem III kw.’19. W ujęciu narastającym od początku roku wyniki są jeszcze poniżej poziomu z 2019 roku w związku ze stopniową odbudową liczby klientów na przestrzeni całego roku. W okresie zimowym widać, że spółka mocno walczy o wzrost liczby klientów i notuje dobre wyniki sprzedażowe przy w dalszym ciągu wysokich cenach wycieczek. W IV kw.’22P zakładamy stratę na sprzedaży na poziomie około 17mln PLN vs -14mln PLN w IV kw.’19. Większa presja na pierwszą marże w związku z wyższymi kosztami przewozu lotniczego względem tamtego okresu.

Reklama

Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] - 2Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] - 2

 

Perspektywy na rok 2023. W związku z przyspieszającym spadkiem realnych wynagrodzeń i presją na dochód rozporządzalny u konsumentów zakładamy, że liczba klientów spadnie o około 4% w kolejnym roku. Dodatkowo oczekujemy spadku cen wycieczek o około 8%. Wynika to z efektu bazy na cenie paliwa lotniczego z okresu IVVIII’22. Niewielki spadek liczby klientów traktujemy jako relatywnie optymistyczny scenariusz, ponieważ uwzględniając zmianę nawyków konsumenckich myślimy, że może wystąpić chęć szukania wycieczek w niższych cenach lub skrócenie długości urlopu niż całkowita rezygnacja. Z uwagi na wystąpienie w bazie wysokich kosztów przelotów lotniczych zakładamy poprawę pierwszej marży o około 2 p.p. r./r. (dynamiczne wzrosty w okresie III-V’22).

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Reklama

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z rainbow tours forma prawna