Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Netflix, IBM, Procter & Gamble, Intel, American Express – podsumowanie tygodnia na Wall Street

|
selectedselectedselected
Netflix, IBM, Procter & Gamble, Intel, American Express – podsumowanie tygodnia na Wall Street | FXMAG
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Na amerykańskim rynku trwa sezon wyników. W tym tygodniu swe wyniki za IV kwartał opublikowały kolejne znane spółki. Wśród nich znalazły się m. in. Netflix, IBM, Johnson &Johnson, Procter & Gamble, Intel, American Express.

 

21 stycznia we wtorek po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku swe wyniki kwartalne przedstawiły spółki Netflix  i IBM.

Przychody Netflixa okazały się wyższe niż spodziewali się analitycy z Wall Street. Wyniosły 5,47 mld USD wobec oczekiwanych 5,45 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 1,30 USD. Istotne dla rynku były także dane dotyczące liczby nowych abonentów. Liczba nowych zagranicznych abonentów wzrosła bardziej niż oczekiwali analitycy. Przybyło 8,3 mln nowych abonentów wobec oczekiwanych 7,17 mln. Liczba nowych krajowych abonentów rozminęła się natomiast z szacunkami analityków. Przybyło nowych 550 000 krajowych abonentów wobec spodziewanych 589 000. Spółka duże nadzieje na najbliższy kwartał wiąże z serialem „Wiedźmin”, który cieszy się dużym zainteresowaniem widzów.

Reklama

W tym samym dniu swe wyniki kwartalne opublikował IBM. Przewyższyły one szacunki analityków. Spółka osiągnęła przychody na poziomie 21,77 mld USD wobec spodziewanych 21,64 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 4,71 USD wobec oczekiwanych 4,69 USD. Spółka przedstawiła swą prognozę zysku na 2020 r., która zakłada wzrost o 4% w stosunku do ubiegłego roku. Prognoza spółki na poziomie 13,35 USD na akcję także przewyższyła szacunki analityków.

22 stycznia przed sesją wyniki kwartalne przedstawił gigant branży farmaceutycznej i kosmetycznej Johnson & Johnson. Przychody wyniosły 20,74 mld USD i były wyższe o 1,7% niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Okazały się jednak nieco niższe niż szacunki analityków na poziomie 20,8 mld USD. Zysk na akcję był niższy niż w ubiegłym roku. Wyniósł 1,88 USD wobec 1,97 USD przed rokiem. Okazał się natomiast nieco wyższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję w wysokości 1,87 USD. Spółka nadal jest uwikłana w procesy sądowe związane ze szkodliwością jej produktów. W tym kwartale koszty sądowe były jednak niższe niż przed rokiem i wyniosły 264 mln USD w porównaniu z 1,29 mld USD rok temu.

23 stycznia w czwartek swe wyniki opublikował Procter & Gamble – znany producent dóbr konsumpcyjnych, a szczególnie kosmetyków i środków higienicznych. Wyniki spółki okazały się mieszane. Przychody były niższe niż spodziewali się analitycy. Wyniosły 18,24 mld USD wobec oczekiwanych 18,37 mld USD. Zysk na akcję okazał się natomiast wyższy niż oczekiwali analitycy. Wyniósł 1,42 USD wobec oczekiwanych 1,37 USD. Wynik ten był także lepszy niż przed rokiem, kiedy wyniósł 1,22 USD. Spółce nie sprzyjał mocny kurs dolara i obniżony popyt w segmencie produktów dla niemowląt.

W tym samym dniu wyniki przedstawił także Intel. Wyniki spółki przewyższyły oczekiwania analityków. Przychody wyniosły 20,21 mld USD wobec spodziewanych 19,23 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 1,52 USD wobec oczekiwanych 1,25 USD. Pomimo optymistycznej prognozy na kolejny kwartał spółka może obawiać się konkurencji ze strony AMD.

24 stycznia w piątek przed sesją swe wyniki przedstawił American Express, znany ze swych kart płatniczych. Wyniki były wyższe niż spodziewali się analitycy. Przychody wyniosły 11,365 mld USD wobec oczekiwanych 11,36 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 2,03 USD wobec spodziewanych 2,01 USD. Z opłat za karty spółka uzyskała 1,08 mld USD wobec oczekiwanych 1,05 mld USD. W całym roku zysk na akcję wyniósł 8,30 USD, co stanowi wzrost o 12% w stosunku do ubiegłego roku.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama
Reklama