Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0]

|
selectedselectedselected
Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W Q3 2023 spodziewamy się utrzymania dobrych dynamik wzrostu z emisji i przyjęliśmy przychody z tej kategorii rzędu 39,2 mln PLN (+7,2% r/r). Dla FilmBox uwzględniliśmy wzrost przychodów z emisji o 8,2% r/r (w Q1 i Q2 2023 było to blisko 10,7% r/r).

 

Wpływy reklamowe według naszej symulacji w Q3 mogły wynieść blisko 22,5 mln PLN i będzie to oznaczało wzrost o 3,9% r/r. Dla Zoom TV przyjęliśmy dalszy dwucyfrowy wrost r/r (+17% r/r) i podobnych dynamik oczekujemy z FilmBox (+15% r/r). Z kolei dla Stopklatki założyliśmy wyhamowanie erozji wpływów reklamowych do poziomu ok -5% r/r. Nadal słabego kwartału w reklamie spodziewamy się w Kino Polska.

Ogółem założyliśmy, że przychody KPL za Q3 2023 mogły wynieść 69,5 mln PLN (+7% r/r). Przy założeniu niższej niż przychody dynamiki wzrostu kosztów, spodziewamy się wzrostu odczytu EBITDA skor. do 15,9 mln PLN (+29,5% r/r) i EBIT do 13,8 mln PLN (+33,5% r/r). W ujęciu LTM nasza symulacja wskazuje na odczyt EBITDA skor. rzędu 76,5 mln PLN (+13,7% r/r) i EBIT w okoli 68,2 mln PLN (+15,1% r/r). Na poziomie netto prognozujemy za Q3 2023 odczyt równy 10,8 mln PLN, co w ujęciu LTM przełoży się na wartość 54,1 mln PLN.

Reklama

Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] - 1Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] - 1

 

Wybrane pozostałe zagadnienia operacyjne dla Kino Polska Szacunkowe dane o oglądalności za Q3 2023, które publikuje spółka wskazują na kontynuację spadków r/r dla Stopklatka, Zoom TV oraz Kino Polska, Kino TV i Kino Polska Muzyka. Jednocześnie po pierwszym półroczu br. zauważamy, że nowe premierowe propozycje w ramówce Zoom TV i zmiana strategii programowej (oparta w większym zakresie o produkcje własne) korzystnie wpłynęły na przychody za Q1 i Q2 2023. Kanał Zoom TV zyskał za sprawą repozycjonowania w dystrybucji satelitarnej. Z kolei w przypadku kanału Stopklatka przypominamy, że w dalszym ciągu spółka negatywnie odczuwa refarming (kanał Stopklatka utracił dostęp do blisko 2,5 mln widowni telewizji naziemnej). W Q2 2023 na kanale Stopklatka miała miejsce kampania wizerunkowo-produktowa kanału "Lecimy z hitami", której twarzą został znany polski aktor Rafał Zawierucha. W kolejnych kwartałach spodziewamy się powrotu do dodatnich dynamik przychodów reklamowych w Stopklatka.

 

Zobacz także: Ulubiona spółka Warrena Buffeta publikuje wyniki! Prognozy w górę

 

Reklama

Przypominamy również, że spółka pod koniec sierpnia’23 wypowiedziała umowy pozyskiwania reklam do programów Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Zoom TV, Kino TV, Gametoon zawartej z Polsat Media Biuro Reklamy. Jednocześnie spółka zasygnalizowała, że wspólnie z CANAL+ ogłosiła przetarg na brokera (oferta m.in. na reklamę dla 20 kanałów telewizyjnych, sponsoring, projekty specjalny i oferty online). Oczekujemy wyboru nowego brokera w Q4 2023. Spóła w 2023 roku wybrała nowy dom mediowy - agencja Havas Media (zajmie się planowaniem i zakupem mediów dla kanałów Grupy oraz serwisu FilmBox+). Havas Media należy również do grupy kapitałowej Vivendi. W Q4 2023 zaplanowana jest premiera kinowa filmu „Miało Cię nie być” (poprzedni roboczy tytuł „Ryfka”) z udziałem Borysa Szyca i Soni Szyc (spółka już podczas konferencji wynikowej za Q3 2022 informowała, iż zdjęcia są zakończone).

Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] - 2Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] - 2

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama