Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

czy opłaca się kupić akcje Kino Polska

W Q3 2023 spodziewamy się utrzymania dobrych dynamik wzrostu z emisji i przyjęliśmy przychody z tej kategorii rzędu 39,2 mln PLN (+7,2% r/r). Dla FilmBox uwzględniliśmy wzrost przychodów z emisji o 8,2% r/r (w Q1 i Q2 2023 było to blisko 10,7% r/r).

 

Wpływy reklamowe według naszej symulacji w Q3 mogły wynieść blisko 22,5 mln PLN i będzie to oznaczało wzrost o 3,9% r/r. Dla Zoom TV przyjęliśmy dalszy dwucyfrowy wrost r/r (+17% r/r) i podobnych dynamik oczekujemy z FilmBox (+15% r/r). Z kolei dla Stopklatki założyliśmy wyhamowanie erozji wpływów reklamowych do poziomu ok -5% r/r. Nadal słabego kwartału w reklamie spodziewamy się w Kino Polska.

Ogółem założyliśmy, że przychody KPL za Q3 2023 mogły wynieść 69,5 mln PLN (+7% r/r). Przy założeniu niższej niż przychody dynamiki wzrostu kosztów, spodziewamy się wzrostu odczytu EBITDA skor. do 15,9 mln PLN (+29,5% r/r) i EBIT do 13,8 mln PLN (+33,5% r/r). W ujęciu LTM nasza symulacja wskazuje na odczyt EBITDA skor. rzędu 76,5 mln PLN (+13,7% r/r) i EBIT w okoli 68,2 mln PLN (+15,1% r/r). Na poziomie netto prognozujemy za Q3 2023 odczyt równy 10,8 mln PLN, co w ujęciu LTM przełoży się na wartość 54,1 mln PLN.

Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] - 1Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] - 1

Reklama

 

Wybrane pozostałe zagadnienia operacyjne dla Kino Polska Szacunkowe dane o oglądalności za Q3 2023, które publikuje spółka wskazują na kontynuację spadków r/r dla Stopklatka, Zoom TV oraz Kino Polska, Kino TV i Kino Polska Muzyka. Jednocześnie po pierwszym półroczu br. zauważamy, że nowe premierowe propozycje w ramówce Zoom TV i zmiana strategii programowej (oparta w większym zakresie o produkcje własne) korzystnie wpłynęły na przychody za Q1 i Q2 2023. Kanał Zoom TV zyskał za sprawą repozycjonowania w dystrybucji satelitarnej. Z kolei w przypadku kanału Stopklatka przypominamy, że w dalszym ciągu spółka negatywnie odczuwa refarming (kanał Stopklatka utracił dostęp do blisko 2,5 mln widowni telewizji naziemnej). W Q2 2023 na kanale Stopklatka miała miejsce kampania wizerunkowo-produktowa kanału "Lecimy z hitami", której twarzą został znany polski aktor Rafał Zawierucha. W kolejnych kwartałach spodziewamy się powrotu do dodatnich dynamik przychodów reklamowych w Stopklatka.

 

Zobacz także: Ulubiona spółka Warrena Buffeta publikuje wyniki! Prognozy w górę

 

Przypominamy również, że spółka pod koniec sierpnia’23 wypowiedziała umowy pozyskiwania reklam do programów Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Zoom TV, Kino TV, Gametoon zawartej z Polsat Media Biuro Reklamy. Jednocześnie spółka zasygnalizowała, że wspólnie z CANAL+ ogłosiła przetarg na brokera (oferta m.in. na reklamę dla 20 kanałów telewizyjnych, sponsoring, projekty specjalny i oferty online). Oczekujemy wyboru nowego brokera w Q4 2023. Spóła w 2023 roku wybrała nowy dom mediowy - agencja Havas Media (zajmie się planowaniem i zakupem mediów dla kanałów Grupy oraz serwisu FilmBox+). Havas Media należy również do grupy kapitałowej Vivendi. W Q4 2023 zaplanowana jest premiera kinowa filmu „Miało Cię nie być” (poprzedni roboczy tytuł „Ryfka”) z udziałem Borysa Szyca i Soni Szyc (spółka już podczas konferencji wynikowej za Q3 2022 informowała, iż zdjęcia są zakończone).

Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] - 2Masz akcje spółki KINO POLSKA TV? Sezon wyników Q3 2023 [GPWPA 4.0] - 2

Reklama

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Czytaj więcej

Artykuły związane z czy opłaca się kupić akcje Kino Polska