3 sierpnia spółka LPP przedstawiła wstępne wyniki finansowe za II kwartał 2020 r. Były one niższe niż przed rokiem. Wzrósł natomiast udział sprzedaży internetowej.
3 sierpnia po godzinie 17 spółka odzieżowa LPP opublikowała wstępne wyniki finansowe za II kwartał 2020 r. Przychody wyniosły 2,1 mld zł wobec 2,35 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi spadek o 10% rok do roku. Przychody ze sklepów stacjonarnych spadły o 28% rok do roku i wyniosły 1,48 mld zł wobec 1,07 mld zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży online okazały się natomiast wyższe o 124% niż rok temu. Wyniosły 620 mln zł w porównaniu do 276 mln zł rok wcześniej. Udział e-handlu w przychodach wzrósł do 30% z 12% przed rokiem. Spółka zakończyła II kwartał stratą operacyjną na poziomie 40 mln zł wobec 186 mln zł zysku rok wcześniej.
W całym I półroczu przychody wyniosły 3,28 mld zł wobec 4,17 mld zł w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi spadek o 21% rok do roku. Przychody ze sklepów stacjonarnych wyniosły 2,28 mld zł wobec 3,72 mld zł rok wcześniej, co stanowi spadek o 39% rdr. Przychody ze sprzedaży online wzrosły o 123% rok do roku i wyniosły 1 mld zł wobec 452 mln zł rok wcześniej. W całym I półroczu strata operacyjna wyniosła 301 mln zł wobec 250 mln zł zysku przed rokiem. Udział sprzedaży internetowej wzrósł z 11 do 31% rdr.
W swym komunikacie spółka poinformowała, że na koniec lipca 2020 r. pracowało ponad 95% wszystkich sklepów stacjonarnych. Spółka dodała, że na koniec I półrocza utworzyła odpisy na kwotę 135 mln zł na postępowanie sanacyjne w niemieckiej spółce zależnej.
Przedstawione wyniki mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianom. Ostateczny raport za I półrocze zostanie opublikowany 9 października 2020 r.
Na koniec poniedziałkowej sesji na GPW akcje LPP kosztowały 7105 zł.