Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Grupa Agora – prognoza wyników finansowych za IV kw. 2021

|
selectedselectedselected
Grupa Agora – prognoza wyników finansowych za IV kw. 2021 | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Przedstawiamy prognozy wyników Grupy Agora za 4Q21. Nadal kluczowym czynnikiem pozostawały w tym okresie ograniczenia związane z epidemią i ich wpływ na biznes kinowy oraz reklamy zewnętrznej. Drugim negatywnym czynnikiem, który nabiera znaczenia, są rosnące koszty, w przypadku Agory oznaczające głównie rosnącą presję płacową.

W segmencie Film i książka, w którym najważniejszą część stanowią kina Helios, miesiące zimowe są szczytem sezonu. Podczas omawiania wyników za 3Q21 zarząd informował, że w październiku frekwencja wyniosła już tyle samo co w październiku 2019r. czyli powróciła do poziomu sprzed pandemii. Co więcej wysyp premier kinowych na końcówkę roku dawał podstawę do wzrostu optymizmu. Niestety kolejna fala zachorowań przyniosła nowe ograniczenia. Od 1 grudnia limit frekwencji ograniczono z 75% do 50%, a od 15 grudnia do 30%. Jednocześnie wprowadzono zakaz konsumpcji w salach kinowych, ale co ważne, nie zakazano sprzedaży barowej.

Dla wyników Agory za 4Q21 kluczowe będzie zatem jak owe ograniczenia przełożyły się na sprzedaż biletów i w barach. Wyrywkowa obserwacja rzeczywistości wskazuje, że ograniczenia te mogły już nie wywrzeć tak mocno negatywnego wpływu. Z tego powodu spodziewamy się przychodów segmentu niższych od odnotowanych w 4Q19 o 14,5%, a skorygowanego wyniku EBITDA bez wpływu MSSF16 niższego o 23% od odnotowanego dwa lata temu. Będą to jednak wyniki nieporównywalnie lepsze od ubiegłorocznych, kiedy to kina były nieczynne od 6 listopada, a wcześniej funkcjonowały z limitem 25%.

Wyraźnej poprawy spodziewamy się w ujęciu r/r również w segmencie Reklamy zewnętrznej. Postępująca odbudowa tego segmentu rynku reklamy pozwala na coraz pełniejsze wykorzystanie nośników należących do spółki. Podobnie jak w kinach segment ten odczuwa skutki epidemii i zmniejszenia natężenia ruchu w przestrzeni publicznej, ale również podobnie widoczne jest wyraźne zmniejszenie skutków wprowadzanych ograniczeń. Analogiczna sytuacja występuje w segmencie Radio, którego słuchalność, a przez to atrakcyjność dla reklamodawców, zależy w największym stopniu od czasu poświęcanego na podróże zarówno w pracy, jak i do/z pracy.

Reklama

Agora – prognoza wyników finansowych za IV kw. 2021 - 1Agora – prognoza wyników finansowych za IV kw. 2021 - 1

Inna sytuacja występuje w segmencie Prasa, którego podnoszenie efektywności, głównie za sprawą cyfryzacji jest trendem utrzymującym się od wielu kwartałów. W ostatnim czasie pojawiły się jednak trzy czynniki osłabiające tempo poprawy, a mianowicie wzrost kosztów, opór redakcji Gazety Wyborczej przed dalszymi zmianami oraz wypłaszczenie trendu przyrostu cyfrowych abonamentów. Wydawanie prasy wciąż wiąże się z kosztami materiałowymi i energii, które w ostatnich miesiącach silnie wzrosły. Z tych powodów spodziewamy się wyniku segmentu niższego o kilkanaście procent w ujęciu r/r.

Wzrost kosztów, zwłaszcza wynagrodzeń oraz wyższe koszty usług obcych (podnajmowanie obcej powierzchni reklamowej) spowodują niewielki spadek wyniku w segmencie Internet. W tym wypadku możliwe jest jednak zaskoczenie, również pozytywne, gdyż koniec roku związany jest z domykaniem i rozliczaniem kampanii reklamowych, co wiąże się z dużą zmiennością wyniku segmentu.

Na poziomie finansowym przeszacowanie wartości wirtualnego zobowiązania z tytułu najmu długoterminowego powinno być nieznacznie dodatnie i w ostatecznym efekcie Agora wykaże zysk netto. Skonsolidowany raport za 2021r. Agora planuje przedstawić 18 marca 2022r.

 

Reklama

Raporty analityczne spółki Agora S.A.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama