Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

grupa agora

Przedstawiamy prognozy wyników Grupy Agora za 4Q21. Nadal kluczowym czynnikiem pozostawały w tym okresie ograniczenia związane z epidemią i ich wpływ na biznes kinowy oraz reklamy zewnętrznej. Drugim negatywnym czynnikiem, który nabiera znaczenia, są rosnące koszty, w przypadku Agory oznaczające głównie rosnącą presję płacową.

W segmencie Film i książka, w którym najważniejszą część stanowią kina Helios, miesiące zimowe są szczytem sezonu. Podczas omawiania wyników za 3Q21 zarząd informował, że w październiku frekwencja wyniosła już tyle samo co w październiku 2019r. czyli powróciła do poziomu sprzed pandemii. Co więcej wysyp premier kinowych na końcówkę roku dawał podstawę do wzrostu optymizmu. Niestety kolejna fala zachorowań przyniosła nowe ograniczenia. Od 1 grudnia limit frekwencji ograniczono z 75% do 50%, a od 15 grudnia do 30%. Jednocześnie wprowadzono zakaz konsumpcji w salach kinowych, ale co ważne, nie zakazano sprzedaży barowej.

Dla wyników Agory za 4Q21 kluczowe będzie zatem jak owe ograniczenia przełożyły się na sprzedaż biletów i w barach. Wyrywkowa obserwacja rzeczywistości wskazuje, że ograniczenia te mogły już nie wywrzeć tak mocno negatywnego wpływu. Z tego powodu spodziewamy się przychodów segmentu niższych od odnotowanych w 4Q19 o 14,5%, a skorygowanego wyniku EBITDA bez wpływu MSSF16 niższego o 23% od odnotowanego dwa lata temu. Będą to jednak wyniki nieporównywalnie lepsze od ubiegłorocznych, kiedy to kina były nieczynne od 6 listopada, a wcześniej funkcjonowały z limitem 25%.

Wyraźnej poprawy spodziewamy się w ujęciu r/r również w segmencie Reklamy zewnętrznej. Postępująca odbudowa tego segmentu rynku reklamy pozwala na coraz pełniejsze wykorzystanie nośników należących do spółki. Podobnie jak w kinach segment ten odczuwa skutki epidemii i zmniejszenia natężenia ruchu w przestrzeni publicznej, ale również podobnie widoczne jest wyraźne zmniejszenie skutków wprowadzanych ograniczeń. Analogiczna sytuacja występuje w segmencie Radio, którego słuchalność, a przez to atrakcyjność dla reklamodawców, zależy w największym stopniu od czasu poświęcanego na podróże zarówno w pracy, jak i do/z pracy.

Reklama

Agora – prognoza wyników finansowych za IV kw. 2021 - 1Agora – prognoza wyników finansowych za IV kw. 2021 - 1

Inna sytuacja występuje w segmencie Prasa, którego podnoszenie efektywności, głównie za sprawą cyfryzacji jest trendem utrzymującym się od wielu kwartałów. W ostatnim czasie pojawiły się jednak trzy czynniki osłabiające tempo poprawy, a mianowicie wzrost kosztów, opór redakcji Gazety Wyborczej przed dalszymi zmianami oraz wypłaszczenie trendu przyrostu cyfrowych abonamentów. Wydawanie prasy wciąż wiąże się z kosztami materiałowymi i energii, które w ostatnich miesiącach silnie wzrosły. Z tych powodów spodziewamy się wyniku segmentu niższego o kilkanaście procent w ujęciu r/r.

Wzrost kosztów, zwłaszcza wynagrodzeń oraz wyższe koszty usług obcych (podnajmowanie obcej powierzchni reklamowej) spowodują niewielki spadek wyniku w segmencie Internet. W tym wypadku możliwe jest jednak zaskoczenie, również pozytywne, gdyż koniec roku związany jest z domykaniem i rozliczaniem kampanii reklamowych, co wiąże się z dużą zmiennością wyniku segmentu.

Na poziomie finansowym przeszacowanie wartości wirtualnego zobowiązania z tytułu najmu długoterminowego powinno być nieznacznie dodatnie i w ostatecznym efekcie Agora wykaże zysk netto. Skonsolidowany raport za 2021r. Agora planuje przedstawić 18 marca 2022r.

 

Reklama

Raporty analityczne spółki Agora S.A.

Czytaj więcej