Model biznesowy. Grupa posiada 4 centra logistyczne i spółki dystrybucyjne w 7 krajach, prowadzi działalność w ponad 50 krajach i zatrudnia około 840 pracowników (ponad 900 rok temu). Działalność biznesowa Spółki jest mocno zdywersyfikowana zarówno pod względem geograficznym, jak też produktowym. W I-III kw. 2023 (i) produkty/ towary stanowiły 33%/ 67% sprzedaży Grupy, (ii) 48%/ 35%/ 15% sprzedaży stanowiła armatura sanitarna/ armatura instalacyjna/ źródła ciepła, (iii) 73%/ 27% sprzedaży trafiało do kanału tradycyjnego/ nowoczesnego, (iv) 40%/ 21%/ 18%/ 6%/ 4%/ 1%/ 10% przychodów pochodziło z rynku polskiego/ rumuńskiego/ czeskiego/ słowackiego/ węgierskiego/ litewskiego/ innych krajów.
Czynniki wzrostu. Popyt na ofertę Spółki jest pochodną rozwoju rynku mieszkaniowego w regionie. W segmencie armatury instalacyjnej 55% popytu stanowi popyt odtworzeniowy, a 45% generują nowe inwestycje. W segmencie baterii i akcesoriów 80% popytu wynika z remontów, a 20% z nowych inwestycji mieszkaniowych. Przejęcie aktywów grzewczych zwiększyło zależność Grupy od rynku pierwotnego.
Zobacz także: Analitycy podchodzą z dystansem do tej spółki z GPW. Zobacz, jakie działanie rekomendują
Strategia. Zarząd Spółki szacuje, że realizacja głównych założeń strategii F1R2, bez uwzględnienia akwizycji, pozwoli na osiągnięcie w 2026 r. 1 400 mln zł przychodów i 193 mln zł EBITDA, przy nieprzekraczających 30 mln zł średniorocznych wydatkach inwestycyjnych. Na 2026 rok prognozujemy mniejsze przychody i EBITDA (odpowiednio 1 137 mln zł i 161 mln zł). Strategia F1R2 zakłada rekomendowanie wypłaty dywidendy w wysokości nie mniejszej niż 50% zysku netto Spółki, przy założeniu stabilnej sytuacji rynkowej i finansowej, między innymi Ferro zachowania relacji skonsolidowanego długu netto do skonsolidowanego wskaźnika EBITDA na poziomie nieprzekraczającym 2,5x.