W 2022 r. obserwujemy spowolnienie dynamiki przychodów Spółki do szacowanych 30% r/r z 96% r/r w 2021 r., co oznacza, że Spółka nie wypełni zakładanych przez Zarząd celów wynikowych (mówiących o 70% wzrostach przychodów). Dwa główne powody niższej dynamiki to (i) niewystarczające przeszkolenie i przepustowość zespołów odpowiedzialnych za procesy przedsprzedażowe i posprzedażowe (czynnik wewnętrzny) oraz (ii) spowolnienie tempa podejmowania decyzji zakupowych przez niektórych klientów lub zmniejszenie wartości pierwszego kontraktu, związane ze spowolnieniem gospodarczym (czynnik zewnętrzny). Wg Zarządu dominujący czynnik wewnętrzny jest obecnie rozwiązywany, a wydajność zespołów inżynierii systemowej nie powinna już ograniczać wzrostu w 2023 r.
Kolejna emisja na przełomie 2023/2024? W sierpniu 2022 Spółka przeprowadziła prywatną emisję akcji w ramach kapitału docelowego. W efekcie DataWalk pozyskała 38,3 mln zł na dalszy rozwój. W naszej opinii pozyskane środki pozwolą Spółce prowadzić optymalny rozwój przez najbliższe półtora roku (do połowy roku 2024). W związku z czym spodziewamy się kolejnej emisji nie później niż w I poł. 2024 r.
Do dnia naszego raportu Spółka ujawniła 15 nowych umów w 2022 r., co oznacza wzrost o 36% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. (11 nowych umów). Zwykle koniec roku jest bardzo pracowity (wielu klientów dopina swoje roczne budżety), dlatego też spodziewamy się do końca br. napływu nowych umów.
Lejek sprzedażowy z tendencją lekko wzrostową. Spółka poinformowała, że na 14 listopada 2022 r. wartość lejka sprzedażowego wyniosła w sumie 25,3 mln USD (w tym 12,6 mln USD na rynku amerykańskim oraz 12,7 mln USD na pozostałych rynkach). Wartość lejka sprzedażowego zachowuje tendencję lekko wzrostową, niemniej chcielibyśmy zobaczyć mocniejsze wzrosty, które uprawdopodobniłyby oczekiwania wysokich dynamik wzrostu w przyszłości.