#Szacunki3Q’22: (1) Spółka w 3Q’22 zaraportowała 35mln PLN (+57% r/r). Zakładamy, że rozwój kolekcji sprzyjał wzrostowi wartości koszyka i konwersji, natomiast szersze działania marketingowe wspierały ruch na platformie. (2) W 3Q zakładamy zbliżoną kw/kw MBNS (30%, -1,2p.p. r/r). (3) DAD zwiększa skalę przedsięwzięć marketingowych, a wzorem platform odzieżowych spółka również bardziej wspierała naszym zdaniem ruch na stronie performance marketingiem. Dodatkowo spółka w dalszym ciągu dynamicznie rozbudowuje struktury operacyjne i pozyskała nową powierzchnię magazynową. W rezultacie oczekujemy ponad 80% wzrostu OPEX r/r, w tym 2–krotnie r/r wyższych nakładów marketingowych (OPEX/przychody 26, +2,5p.p. r/r); (4) EBITDA w segmencie rowerowym szacujemy na 1,6mln PLN.
#Otoczenie rynkowe wspiera zakup kolekcji, ale zwiększa ryzyko wydłużenia rotacji magazynu i wyższego mark-down’u. Po mocnym ’21 branża rowerowa odczuwa w tym roku pogorszenie nastrojów konsumenckich i spowolnienie sprzedaży, co część graczy w tym DAD selektywnie wykorzystuje do poszerzenia kolekcji. Wartość magazynu może naszym zdaniem przekroczyć na koniec 3Q 75mln PLN (2-krotny wzrost r/r). Rotacja magazynu mogła się wydłużyć, dopóki jednak spółka będzie raportowała wysoką dynamikę sprzedaży, to zjawisko nie powinno niepokoić. Oczekujemy również niższej presji na wzrost cen zakupu przyszłorocznej kolekcji w Azji, gdzie wzrost wolnych mocy fabryk w związku z ograniczaniem zamówień i gorsze pre-ordery poprawią pozycję negocjacyjną retailerów. Spadają również ceny frachtu. Zmartwieniem pozostaje deprecjacja złotego i niepewna koniunktura.
Kluczowy wpływ na obniżenie TP względem ostatniej rekomendacji miało bardziej konserwatywne podejście do strony kosztowej (przyrost zatrudnienia, marketing, wzrost powierzchni magazynowej, omnichannel) oraz wzrost WACC. Podtrzymujemy zalecenie inwestycyjne KUPUJ. Kluczowym celem strategicznym zarządu pozostaje wzrost udziałów w rynku, co będzie w najbliższych latach naszym zdaniem ciążyć rentowności.