Znaczące poszerzanie kolekcji:
Spółka kontynuuje poszerzanie oferty, która na koniec marca’22 wzrosła ponad 2-krotnie w ujęciu rocznym. Część tego wzrostu to oczywiście efekt wyższych cen zakupy (wysoka inflacja producencka jest globalnym zjawiskiem). Mając na uwadze powyższe, obecnie oczekujemy większego focusu zarządu spółki na wzrost wartości koszyka i poprawę konwersji ruchu kosztem marż, które po okresie wystrzału po wybuchu pandemii, powinny ulegać dalszej normalizacji. Jesienią będzie można ocenić czy rotacja magazynu nie rodzi ryzyka wzrostu odpisów zapasów. Utrzymanie w kolejnych kwartałach notowanej obecnie dynamiki sprzedaży ograniczona naszym zdaniem takie ryzyko.
Szacunki 2Q’22:
(1) Spółka zaraportowała w 2Q’22 przychody na poziomie 42mln PLN (+39% r/r);
(2) Mając na uwadze wspomniany wcześniej większy focus spółki na wzrost sprzedaży, wysoką bazę zeszłego roku dla marży oraz pogarszające się nastroje konsumenckie, w 2Q zakładamy solidną erozję MBNS (31%, -3p.p. r/r).
(3) Spółka ponadto zdecydowała się w tym roku na większe wsparcie marketingowe, w tym na kampanię telewizyjną oraz na reklamę kinową. Szacowany przez nas ~3-krotny wzrost nakładów marketingowych, będzie głównym powodem prognozowanego wzrostu wskaźnika OPEX/przychody (26% vs 20% przed rokiem) oraz pogorszenia rentowności EBITDA. Presję na marże obserwujemy również u innych graczy, w tym znacznie większego od Dadelo Bike24 Holding.
Kluczowy wpływ na obniżenie TP do 13,1 PLN względem ostatniej rekomendacji miał wzrost WACC. Podtrzymujemy zalecenie inwestycyjne TRZYMAJ.