Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Dadelo: Focus na dynamice sprzedaży i szersze wsparcie marketingowe odbiją się na rentowności

|
selectedselectedselected
Dadelo: Focus na dynamice sprzedaży i szersze wsparcie marketingowe odbiją się na rentowności | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Znaczące poszerzanie kolekcji:

Spółka kontynuuje poszerzanie oferty, która na koniec marca’22 wzrosła ponad 2-krotnie w ujęciu rocznym. Część tego wzrostu to oczywiście efekt wyższych cen zakupy (wysoka inflacja producencka jest globalnym zjawiskiem). Mając na uwadze powyższe, obecnie oczekujemy większego focusu zarządu spółki na wzrost wartości koszyka i poprawę konwersji ruchu kosztem marż, które po okresie wystrzału po wybuchu pandemii, powinny ulegać dalszej normalizacji. Jesienią będzie można ocenić czy rotacja magazynu nie rodzi ryzyka wzrostu odpisów zapasów. Utrzymanie w kolejnych kwartałach notowanej obecnie dynamiki sprzedaży ograniczona naszym zdaniem takie ryzyko.

Dadelo: Focus na dynamice sprzedaży i szersze wsparcie marketingowe odbiją się na rentowności - 1Dadelo: Focus na dynamice sprzedaży i szersze wsparcie marketingowe odbiją się na rentowności - 1

 

Szacunki 2Q’22:

(1) Spółka zaraportowała w 2Q’22 przychody na poziomie 42mln PLN (+39% r/r);

Reklama

(2) Mając na uwadze wspomniany wcześniej większy focus spółki na wzrost sprzedaży, wysoką bazę zeszłego roku dla marży oraz pogarszające się nastroje konsumenckie, w 2Q zakładamy solidną erozję MBNS (31%, -3p.p. r/r).

(3) Spółka ponadto zdecydowała się w tym roku na większe wsparcie marketingowe, w tym na kampanię telewizyjną oraz na reklamę kinową. Szacowany przez nas ~3-krotny wzrost nakładów marketingowych, będzie głównym powodem prognozowanego wzrostu wskaźnika OPEX/przychody (26% vs 20% przed rokiem) oraz pogorszenia rentowności EBITDA. Presję na marże obserwujemy również u innych graczy, w tym znacznie większego od Dadelo Bike24 Holding.

Dadelo: Focus na dynamice sprzedaży i szersze wsparcie marketingowe odbiją się na rentowności - 2Dadelo: Focus na dynamice sprzedaży i szersze wsparcie marketingowe odbiją się na rentowności - 2

 

Kluczowy wpływ na obniżenie TP do 13,1 PLN względem ostatniej rekomendacji miał wzrost WACC. Podtrzymujemy zalecenie inwestycyjne TRZYMAJ.

Reklama

 

Dadelo: Focus na dynamice sprzedaży i szersze wsparcie marketingowe odbiją się na rentowności - 3Dadelo: Focus na dynamice sprzedaży i szersze wsparcie marketingowe odbiją się na rentowności - 3

 

 

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama