Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku. GPWPA 3.0

|
selectedselectedselected
Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku. GPWPA 3.0 | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W środę 18 maja (przed rozpoczęciem sesji, o godzinie 8.15) Brand24 opublikował swoje wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku.

Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku. GPWPA 3.0 - 1Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku. GPWPA 3.0 - 1

Przypominamy, że wybrane dane operacyjne za I kwartał 2022 roku (których wydźwięk odebraliśmy pozytywnie) Spółka opublikowała 13 kwietnia rano – nasz szczegółowy komentarz do tych danych opublikowaliśmy tego samego dnia; odnośnie szczegółów odsyłamy do wspomnianego opracowania (200/2022/AR) a poniżej przypominamy jedynie najistotniejsze kwestie:

  • wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) na koniec I kwartału 2022 r. wyniosła 1,666 mln PLN (404 tys. USD), wzrost o 484 tys. PLN, czyli o 41% w ujęciu rok do roku, oraz o 293 tys. PLN (21%) w ujęciu kwartał do kwartału (podwyżki cen dla istniejących klientów + przebudowa cennika dla nowych klientów + osłabienie się PLN względem USD);
  • średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego (ARPU) na koniec I kwartału 2022 r. wyniósł 430 PLN (104 USD), wzrost o 79 PLN (22%) w ujęciu kwartał do kwartału (podwyżka cen dla istniejących klientów + słabszym PLN w relacji do USD);
  • średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego (tj. użytkownika pozyskanego w I kwartale 2022 roku) – tak zwane Initial ARPU – w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 495 PLN (120 USD) – istotnie (o 15%) powyżej ARPU dla wszystkich klientów;
  • jako iż wersję globalną narzędzia Brand24 charakteryzuje wyższy poziom ARPU (co jest pochodną cennika oraz większego odsetka klientów wybierających najdroższą wersję planu abonamentowego) niż wersję lokalną (polską), to zwiększający się udział klientów zagranicznych, wynoszący w I kw. 2022 roku 64%, w portfelu wszystkich klientów Spółki skutkuje (ceteris paribus) stopniowym wzrostem całkowitego ARPU;
  • ilość miesięcy, przez jaką statystyczny aktywny użytkownik pozostawał klientem Spółki pozostawała w I kwartale 2022 roku na (historycznie wysokim) poziomie „dobijającym” do 20.

Sprzedaż. Grupa Brand24 zakończyła I kwartał 2022 roku ze skonsolidowanymi przychodami na poziomie 4,95 mln PLN (wzrost rok-do-roku/ kwartał-do-kwartału o 40%/12%); wielkość ta przekracza o 3% (150 tys. PLN) nasze oczekiwania na poziome 4,8 mln PLN. Znając przychody za I kw., podtrzymujemy naszą całoroczną prognozę przychodów w wysokości 21,6 mln PLN.

Reklama

Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I kwartale 2022 roku 60,8%, w porównaniu z 52,4%/ 58,8% w I kwartale 2021 roku/ IV kwartale 2021 roku. Wzrost marży brutto na sprzedaży o ponad 8 punktów procentowych w ujęciu rok-do-roku był większy niż się spodziewaliśmy; pozwolił on na znacznie szybszy (od przychodów) wzrost zysku brutto na sprzedaży (62% versus 40%). Po wynikach za I kw. uważamy, iż nasza prognoza poziomu marży brutto na sprzedaży i zysku brutto na sprzedaży za cały rok bieżący charakteryzuje się, ceteris paribus, lekkim (ok. 200 tys. PLN w kategoriach wartości bezwzględnych) odgórnym ryzykiem.

Koszty operacyjne. Baza kosztów operacyjnych zwiększyła się rok-do-roku o 27% (zauważalnie wolniej od przychodów), rosnąc istotnie w obszarze kosztów sprzedaży (o 40% r/r; tu Spółka intensyfikuje swe działania w celu poprawienia dynamiki wzrostów przychodów) i usług obcych (o 35% r/r; obszar częściowo pokrywający się z kosztami sprzedaży); koszty wynagrodzeń wzrosły r/r o 14%.

EBITDA (1,2 mln PLN), zysk operacyjny (0,7 mln PLN) oraz zysk netto (0,5 mln PLN) – znacząco wyższe tak r/r jak i kw./kw. – przekroczyły nieznacznie (o około 0,1 mln PLN) nasze oczekiwania. Z perspektywy naszych całorocznych prognoz tych parametrów, po wynikach I kw. uważamy, iż mogą one charakteryzować się odgórnym ryzykiem rzędu ok. 200 tys. PLN, ceteris paribus, na każdym z tych trzech poziomów.

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej w I kwartale 2022 wzrosły ponad dwukrotnie rok-do-roku (1,4 mln PLN w porównaniu z 0,6 mln PLN), głównie z uwagi na znacznie wyższy r/r (o >400 tys. PLN) zysk netto oraz przyrost zobowiązań do wykonania świadczenia (tj. efektywnie przedpłat klientów).

Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku. GPWPA 3.0 - 2Brand24: Wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku. GPWPA 3.0 - 2

Reklama

Sumując, wyniki Brand24 za I kwartał 2022 roku odbieramy pozytywnie, z uwagi na znaczny wzrost przychodów i zysków (tak w ujęciu rok-doroku jak i kwartał-do-kwartału) – lekko przewyższający nasze oczekiwania i implikujący (ceteris paribus) lekkie odgórne ryzyko do naszych całorocznych prognoz za rok bieżący – oraz mocny cash flow operacyjny. Jednakże, jako iż wyniki kwartalne zostały opublikowane przed środową sesją, ich pozytywny wpływ powinien był już zostać zdyskontowany przez rynek.

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama