Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Brand24: Wstępne wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku

|
selectedselectedselected
Brand24: Wstępne wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W czwartek 18 sierpnia (o godzinie 9.28 rano) Brand24 opublikował swoje wybrane wstępne skonsolidowane wyniki finansowe za I półrocze 2022 roku ((i) przychody równe około 10,31 mln zł (w porównaniu do 7,35 mln zł za I półrocze 2021 roku), (ii) EBITDA równa około 2,67 mln zł (w porównaniu do 1,52 mln zł za I półrocze 2021 roku), (iii) zysk operacyjny równy około 1,48 mln zł (w porównaniu do 0,42 mln zł za I półrocze 2021 roku)), które po odjęciu wyników za I kwartał 2022 roku pozwalają oszacować wstępne wybrane wyniki finansowe za II kwartał bieżącego roku (por. tabela poniżej).

Brand24: Wstępne wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku - 1Brand24: Wstępne wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku - 1

Implikowana sprzedaż za II kwartał 2022 roku (5,36 mln zł; wzrost rok-do-roku o 40% i o 8% kwartał-do-kwartału) jest bardzo zbliżona do naszych oczekiwań (przedział od 5,30 mln zł do 5,40 mln zł – por. nasz wcześniejszy raport nt. Spółki 394/2022/AR z dnia 15 lipca br.). Z kolei EBITDA (1,43 mln zł; wzrost r/r o 69% i o 16% kw/kw), implikująca wzrost marży na tym poziomie rachunku wyników o ponad 4 punkty procentowe r/r oraz o niemal 2 punkty procentowe kw/kw, oznacza iż (zgodnie z naszymi oczekiwaniami) wzrost wszystkich innych niż amortyzacja kosztów operacyjnych Spółki był w II kwartale 2022 roku wolniejszy od wzrostu przychodów, tak w ujęciu r/r (32% vs. 40%) jak i kw/kw (6% vs. 8%). Przypominamy, iż swoje finalne, pełne skonsolidowane wyniki za II kwartał i I połowę 2022 roku Brand 24 opublikuje 28 września.

Uważamy implikowane wstępne wyniki finansowe za II kwartał za dobre, lecz niezaskakujące; stąd nasz odbiór jest neutralny. Z drugiej strony, rynek najwyraźniej odebrał te dane pozytywnie (wzrost rynkowego kursu akcji po publikacji), choć powinny były one już zostać zdyskontowane.

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama