Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) na koniec I kwartału 2024 r. wyniosła 2,48 mln PLN, co oznacza wzrost o ok. 0,375 mln PLN, czyli o 18% w ujęciu rok do roku, oraz ok. 0,08 mln PLN (3,3%) w ujęciu kwartał do kwartału. W ujęciu dolarowym, MRR na koniec I kwartału wyniósł 622 tys. USD, o 50 tys. USD (to jest o 8,7%) więcej, niż na koniec IV kwartału 2023 roku (oraz o 142 tys. USD (to jest o 30%) więcej w ujęciu rok-do-roku).
Interpretacja (ceteris paribus): Lekko pozytywna.
Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego (ARPU) na koniec I kwartału 2024 r. wyniósł 633 PLN (159 USD); oznacza to wzrost o 9 PLN (1,4%) w ujęciu kwartał do kwartału, oraz wzrost o USD 11 (7,4%) w ujęciu kwartał do kwartału (wzrost o 35 USD, tj. 29%, rok-do-roku).
Interpretacja (ceteris paribus): Lekko pozytywna
Równocześnie (w przeciwieństwie do IV kw. 2023 roku, lecz podobnie, jak w poprzednich kwartałach), Spółka poinformowała, ile wyniósł w pierwszym kwartale tego roku jej średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego (tj. użytkownika pozyskanego w I kwartale 2024 roku) – tak zwane Initial ARPU; wyniósł on 768 zł (192 USD), co oznacza wzrost r./r. o 20% (30%)1 , i jest wyższy od ARPU dla wszystkich klientów o 21% (w poprzednich kwartałach, w których był podawany, również utrzymywał się on znacząco powyżej ARPU dla wszystkich klientów).
Interpretacja: Lekko pozytywna.
Pragniemy zauważyć, iż przy wyraźnie wzrostowej tendencji (od początku 2023 roku) liczby ‘triali’ (liczby klientów w okresie testowym; o około 12% r/r w I kw. 2024 roku) procentowa konwersja przestała w I kw. 2024 roku spadać r./r. (a spadała przez 9 kolejnych kwartałów).
Kliencki ‘churn’ (wskaźnik odejść klientów), w znacznej części w konsekwencji podwyżek cen abonamentów dla kolejnych grup klientów, wzrasta od wiosny ubiegłego roku (w konsekwencji, ilość miesięcy, przez jaką statystyczny aktywny użytkownik pozostaje klientem Spółki obniżyła się z ponad 20 (okres IV kw. 2022 r. – I kw. 2023 r.) do 18 (I kwartał 2024 r.)).
Konkludując, zestaw KPIs Brand24 za I kw. 2024 roku odbieramy lekko pozytywnie (dane opublikowano przed poniedziałkowym zamknięciem, więc powinny być już zdyskontowane).
Głównymi czynnikami stojącymi za danymi operacyjnymi Spółki za I kw. 2024 roku były: (i) przebudowa cennika, (ii) przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek, (iii) pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24, oraz (iv) osłabienie się USD w stosunku do PLN.
Zobacz także: Notowania giganta mocno spadają, spółka rozczarowała danymi o zamówieniach