W 2024 r. spółka wkroczyła wyraźnie zwiększając budżety marketingowe, co ponownie pozwoliło wrócić „Unsolved” na dynamiczną ścieżkę wzrostów, jak i w całym 1Q’24 wypracować rekordowy wynik na poziomie skoryg. EBIT równy 8,3 mln PLN (+84% r/r). Jednakże ostatnie dane dotyczące monetyzacji tej aplikacji chłodzą nasz optymizm co do jej ścieżki wynikowej w 2024 r. Od kwietnia obserwujemy sporą anomalię dotyczącą kosztu pozyskiwania użytkowników, którego znaczący wzrost naszym zdaniem może być efektem wzmożonych działań konkurencji (większa ilość premier, podnoszenie wydatków na UA), jak i agresywnego marketingu ze strony nowej platformy sprzedażowej Temu.
Wywindowane CPIs wymusiły na spółce ograniczenie wydatków na akwizycję, co przełożyło się na spadek przychodów z „Unsolved”. Obserwując aktualne dane liczymy się z kontynuacją tego trendu na przestrzeni maja. Mając na uwadze sezonowość, jak i przyjmując normalizację sytuacji na rynku, spodziewamy się, że walka o powrót do wzrostów będzie prawdopodobnie możliwa dopiero w okolicach września-października. Jednocześnie pragniemy podkreślić, iż obecna sytuacja nie oznacza, że potencjał do dalszych wzrostów „Unsolved” się wyczerpuje.
Najważniejszą zmianą planowaną do wdrożenia pod koniec 2024 r. jest metagra, która odegra kluczową rolę przy monetyzacji tego produktu w kolejnych latach. Implikacja tego rozwiązania powinna zapewnić wzrost LTV aplikacji o ponad 100%. Pragniemy zauważyć, iż poprawa LTV w 2023 r. o ok. 80% pozwoliła „Unsolved” na ponad 3x zwiększenie przychodów r/r. W całym 2024 r. zakładamy, że Artifex będzie w stanie wypracować 39,2 mln PLN adj. EBITDA (+34% r/r) oraz 30,3 mln PLN adj. zysku netto (+19% r/r). Natomiast liczymy, że 2025 r. za sprawą metagy przyniesie znaczącą progresję adj. EBITDA i adj. zysku netto do odpowiednio 49,6 mln PLN/ 33,9 mln PLN (+27%/+12%). Mając na uwadze ostatni wzrost notowań katowickiego dewelopera gier mobilnych oraz pogorszenie perspektyw „Unsolved” na 2024 r., obniżamy nasze zalecenie z KUPUJ do TRZYMAJ jednocześnie podwyższając cenę docelową do poziomu 26,0 PLN/akcję, czyli 2% poniżej obecnej ceny rynkowej.
Po sezonowo trudnym 4Q’23 pod względem pozyskiwania nowych użytkowników (wysokie CPI), spółka weszła w 2024 r. wyraźnie zwiększając budżety marketingowe, co ponownie pozwoliło uwolnić potencjał poprawy KPIs i wrócić „Unsolved” na dynamiczną ścieżkę wzrostów, jak i w całym 1Q’24 wypracować rekordowy wynik na poziomie skoryg. EBIT równy 8,3 mln PLN (+84% r/r).
Ostatnie dane dotyczące monetyzacji tej aplikacji chłodzą nasz optymizm co do jej ścieżki wynikowej w 2024 r. Od kwietnia obserwujemy sporą anomalię dotyczącą kosztu pozyskiwania użytkowników, którego znaczący wzrost naszym zdaniem może być efektem wzmożonych działań konkurencji (większa ilość premier, podnoszenie wydatków na UA), jak i agresywnego marketingu ze strony nowej platformy sprzedażowej Temu. Wywindowane CPIs wymusiły na spółce ograniczenie wydatków na akwizycję, co przełożyło się na spadek przychodów z „Unsolved”. Obserwując aktualne dane liczymy się z kontynuacją tego trendu na przestrzeni maja. Mając na uwadze sezonowość, jak i przyjmując normalizację sytuacji na rynku, spodziewamy się, że walka o powrót do wzrostów będzie prawdopodobnie możliwa dopiero w okolicach września-października.
Pragniemy podkreślić, iż obecna sytuacja nie oznacza, że potencjał do dalszych wzrostów „Unsolved” się wyczerpuje. Najważniejszą zmianą, która zostanie wdrożona pod koniec 2024 r., a która będzie miała znaczący wpływ na wyniki kolejnych lat jest metagra. Jej potencjał do zwiększenia LTV przekracza 100%. Pragniemy zauważyć, iż poprawa LTV w 2023 r. o 80% pozwoliła aplikacji na ponad 3x zwiększenie przychodów.
Zobacz także: Analitycy podnoszą prognozy dla spółki z GPW! Te wydarzenia zaważyły na ich decyzji
W naszych prognozach zakładamy, że Artifex będzie w stanie w tym roku wypracować 101,9 mln PLN przychodów (+24% r/r), 39,2 mln PLN adj. EBITDA (+34% r/r) oraz 30,3 mln PLN adj. zysku netto (+19% r/r). W 2025 r. natomiast za sprawą wspomnianej metagry, oczekujemy progresji adj. EBITDA i adj. zysku netto do odpowiednio 49,6 mln PLN/ 33,9 mln PLN (+27%/+12%).
Pragniemy zauważyć, że obszarem wciąż niezagospodarowanym przez spółkę jest własna platforma sprzedażowa obniżająca koszty prowizji. Dla porównania w przypadku HUG i TEN własny sklep odpowiada za 9%/10% płatności tych podmiotów. Nie uwzględniamy go aktualnie w naszych analizach. Pragniemy jednak zaznaczyć, iż może mieć on istotny wpływ na wyniki spółki w przyszłości.
Debiut nowej gry RPG cały czas pozostaje obszarem potencjalnego ryzyka jak i potencjalnym źródłem nowego kanału przychodów. Na koniec 4Q’23 spółka miała aktywowanych 18,9 mln PLN kosztów na bilansie związanych z tym projektem. Aktualny harmonogram gry zakłada kolejną rundę testów z graczami w okolicach połowy roku. Przy założeniu pozytywnej weryfikacji projektu, reveal gry oraz start działań marketingowych planowane są na 2H’24. W naszym modelu podtrzymujemy premierę w 2025 r.
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0
Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)! Obserwuj FXMAG>>