Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Analitycy podnoszą prognozy dla spółki z GPW! Te wydarzenia zaważyły na ich decyzji

|
selectedselectedselected
Analitycy podnoszą prognozy dla spółki z GPW! Te wydarzenia były zaważyły na ich decyzji
źródło własne
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Wyniki grupy IMS w IV kw. 2023 r. oceniamy jako dobre, choć w niektórych obszarach zaskoczyły nas lekko negatywnie. W przypadku segmentów abonamentowych obserwowaliśmy kontynuację stabilnego i dość przewidywalnego rozwoju. Przychody zarówno w segmencie audio i wideo, jak i aroma wzrosły o ok. 7% r/r. Liczba lokalizacji zwiększyła się z kolei o 499, czyli zgodnie z zakładanym przez nas tempem ok. 500 nowych lokalizacji kwartalnie. Tym niemniej po ostatnim kwartale roku można było oczekiwań nieco lepszego wyniku.

 

analitycy podnosza prognozy dla spolki z gpw te wydarzenia zawazyly na ich decyzji grafika numer 1analitycy podnosza prognozy dla spolki z gpw te wydarzenia zawazyly na ich decyzji grafika numer 1

 

Z pewnością interesująca była kompozycja wzrostu, gdyż aż 225 nowych lokalizacji pochodziło z segmentu aroma. Tym samym IV kw. zapisał się bardzo pomyślnie dla tego obszaru, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że szacowany przez nas średni przychód na lokalizację abonamentową również się lekko zwiększył. W przypadku segmentu audio i wideo wzrost w całości obejmował obszar premium, podczas gdy segment ekonomiczny zanotował nawet spadek o 100 szt. względem końca III kw. Szacowany przez nas średni przychód na lokalizację w samym IV kw. lekko się więc zwiększył do 78 PLN, choć w skali całego roku pozostał bez zmian wobec roku poprzedniego i wyniósł 76 PLN.

Reklama

 

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, linia, Równolegle

Opis wygenerowany automatycznieObraz zawierający tekst, zrzut ekranu, linia, Równolegle

Opis wygenerowany automatycznie

 

Od zauważalnie słabszej strony pokazały się segmenty reklamowy oraz Digital Signage, które w poprzednich kwartałach roku wykazywały ponadprzeciętnie pozytywną dynamikę wzrostu. Przychody segmentu reklamowego nawet spadły w samym IV kw. o 1.8% względem roku poprzedniego. W przypadku Digital Signage zmiana, choć pozytywna, to jednak stopniała do zaledwie 1.1% r/r. Wydaje się, że słabość tych segmentów została dostrzeżona, gdyż spółka począwszy od obecnego roku zapowiedziała istotne zmiany w swojej ofercie reklamowej oraz zespole sprzedażowym. Zespół sprzedażowy zostanie mocno wzmocniony oraz zmieniona zostanie jego struktura. Spółka pragnie nawiązać współpracę z innymi podmiotami na rynku reklamowym oraz poszerzyć ofertę produktową. Dodatkowo potencjał sprzedażowy na obecnych nośnikach reklamowych ma być lepiej wykorzystany, a ponoszone koszty mają być zoptymalizowane. Celem spółki jest osiągniecie poziomu sprzedaży usług reklamowych w wysokości ok. 30 mln PLN najpóźniej w roku obrotowym 2026. To ambitny cel zakładający wzrost o 65% w ciągu trzech lat (18% rocznie).

 

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, linia, Czcionka

Opis wygenerowany automatycznieObraz zawierający tekst, zrzut ekranu, linia, Czcionka

Opis wygenerowany automatycznie

Reklama

 

Pozostała sprzedaż, do której głównie zaliczane są przychody Closer Music, wzrosła o 144% r/r i tym samym pozytywnie zamknęła bardzo udany rok dla tego obszaru. Spółka podała zresztą wyniki Closer Music, który w 2023 r. osiągnął przychody na poziomie 5.1 mln PLN. Oznacza to, że pozostała sprzedaż w ok. 82% generowana jest właśnie przez Closer Music. Z kolei w samym CM zdecydowana większość przychodów pochodzi z rozliczeń z OZZ. Szacujemy, że w minimom roku wyniosły one ok. 4 mln PLN. Spółka poinformowała, że po ewentualnym sfinalizowaniu współpracy ze STOART szacunkowa roczna wartość powtarzalnych przychodów z abonamentów osiągnie poziom 7 mln PLN, co oznacza wciąż obecny istotny potencjał wzrostu wobec roku minionego.

Rentowność biznesu poprawiła się względem roku poprzedniego, choć była niższa niż w bardzo udanym pod tym względem III kw. Marże EBITDA i EBIT wyniosły odpowiednio 25.7% i 19.2%, a marża netto 11.9%. Ostateczne zysk operacyjny grupy IMS wzrósł w IV kw. o 52.4% do 4.1 mln PLN, a zysk EBITDA po wzroście o 23.6% osiągnął poziom 5.4 mln PLN. Z kolei zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej zwiększył się o 31.3% do 2.5 mln PLN.

 

Zobacz także: Wycena dla spółki giełdowej potwierdza wcześniejsze prognozy. Zobacz, czy warto zainwestować w jej akcje

 

Closer Music z apetytem na wzrost

Spółka wiąże duże nadzieje z dalszym rozwojem projektu Closer Music i ma na tym polu już pierwsze sukcesy. Do końca 2024 roku CM świadczyć będzie usługę w ok. 1 800 lokalizacji dla Rossmann Polska, z możliwością powiększenia w kolejnych latach liczby obsługiwanych punktów do ok. 4 500. Według naszych szacunków umowa ta w 2025 r. może przynieść ok. 2 mln PLN przychodów. Oddzielną kwestią są tantiemy z OZZ, które już w tym roku mają szansę się powiększyć w związku z oczekiwanym porozumieniem ze STOART. Tym niemniej spółka informuje, że rozmowy z tą organizacją się przedłużają. CM dąży do podpisania umowy i rozliczenia należnych kwot w drugim kwartale br. albo do skierowania sprawy na drogę sądową. Wydaje się więc, że w III kw. ta kwestia powinna się już wyklarować.

Reklama

Wzrost będzie widoczny także po stronie kosztowej. W USA tworzony jest zespół sprzedażowy, a kolejnym krokiem w planie marketingowym jest uruchomienie w III kwartale br. kampanii prosprzedażowej, aby rozpocząć konwersję biernych obserwatorów w czynnych klientów.

Na chwilę obecną wciąż nie udało się spółce pozyskać zagranicznego inwestora finansowego bądź branżowego, który w większym stopniu uwiarygodniłby wycenę oraz wsparł projekt zarówno finansowo, jak i w zakresie know-how. Tym niemniej IMS komunikuje, że prowadzi rozmowy w tej sprawie.

 

List intencyjny w sprawie Projektu Aroma

Spółka podpisała list intencyjny w sprawie Projektu Aroma. Projekt Aroma dotyczy praw własności intelektualnej oraz prototypu urządzenia do świadczenia usługi aromamarketingu, wytworzonego przez IMS. Stroną listu, oprócz spółki, jest inwestor, posiadający doświadczenie oraz know-how w zakresie komercjalizacji różnego rodzaju produktów i usług. Komercjalizacja Projektu Aroma odbywać się będzie głównie na rynkach zagranicznych, o większym potencjale niż rynek polski. Strony listu utworzą spółkę, w której IMS obejmie pakiet większościowy, tj. udziały stanowiące co najmniej 51% kapitału zakładowego i ogólnej liczby głosów, natomiast inwestor obejmie pakiet mniejszościowy. Udziały IMS zostaną objęte w zamian za wkład niepieniężny w postaci praw własności intelektualnej do Projektu Aroma. Udziały inwestora zostaną objęte w zamian za wkład pieniężny w wysokości 0,8 mln PLN, niezbędny dla sfinansowania prac rozwojowych i rozpoczęcia komercjalizacji Projektu Aroma. Dodatkowo, do dnia 31 grudnia 2025 roku, w zależności od potrzeb spółki, inwestor udzieli spółce pożyczek w dalszej wysokości do 0,5 mln PLN, w celu realizacji Projektu Aroma. Szczegółowe warunki inwestycji i funkcjonowania spółki określi umowa inwestycyjna, której podpisanie przewidziane jest najpóźniej do 30 czerwca 2024 roku.

 

Aktualizacja prognoz finansowych

W związku ze zmianami w ofercie reklamowej IMS, umową podpisaną z Rossmannem przez Closer Music oraz inwestycyjnymi planami tej spółki podwyższamy nasze prognozy co do przychodów na ten rok i kolejne lata. Jednocześnie jednak wyraźnie obniżyliśmy zakładany poziom marży EBIT na 2024 rok do 18.4% z poziomu 20,7% oczekiwanego wcześniej. Wynika to z ambitnych planów komunikowanych przez spółkę, które wiązać się będą ze zwiększonymi wydatkami marketingowo-sprzedażowymi. Także w kolejnych latach oczekiwana przez nas rentowność jest niższa niż zakładaliśmy to wcześniej, choć będzie się ona stopniowo podnosiła. Ostatecznie nadal uważamy, że ustabilizuje się ona na tym samym poziomie co szacowaliśmy wcześniej. Uważamy, że dużą szansą dla spółki jest upowszechnienie się w kraju modelu dystrybucji muzyki wraz z opłatami licencyjnymi. IMS zachęca swoich klientów do przejścia na model komercyjny. Taki ruch oznaczałby możliwość grania w sklepach nie tylko muzyki z własnych playlist, ale także dobrze znanych polskich i zagranicznych hitów. Klient IMSu miałby więc dostęp do zdecydowanie szerszej oferty muzycznej, ale wiązałoby się to wyższymi opłatami. Sam IMS mógłby z kolei rozwijać dodatkowe źródło przychodów z lokalizacji abonamentowych w postaci tantiem od organizacji zbiorowego zarządzania, takich jak ZAiKS.

Reklama

 

analitycy podnosza prognozy dla spolki z gpw te wydarzenia zawazyly na ich decyzji grafika numer 2analitycy podnosza prognozy dla spolki z gpw te wydarzenia zawazyly na ich decyzji grafika numer 2

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 


 

Reklama

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

 


Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama