Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Artifex Mundi akcje prognozy na najbliższe dni. Słodko gorzki wydźwięk raportu

|
selectedselectedselected
Artifex Mundi akcje prognozy na najbliższe dni. Wyniki za ostatni kwartał 2023 roku nie zaskoczyły?
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Finalne wyniki spółki za 4Q’23 okazały się zgodne z przedstawionymi pod koniec lutego szacunkowymi danymi, co odbieramy neutralnie. Delikatnie gorsza rentowność brutto i EBITDA od naszych założeń wynikała w głównej mierze z wyższego poziomu tantiem. Relacja tantiem z gier F2P do przychodów z tego segmentu pomniejszonych o UA urosła z 10,0% w 3Q’23 do 12,6% w 4Q’23. W naszych kalkulacjach liczyliśmy na utrzymanie zbliżonego poziomu do tego z 3Q’23. Koszty SG&A okazały się zgodne z naszymi prognozami. W efekcie wynik na poziomie skoryg. EBITDA wyniósł 9,2 mln PLN (+190,1% r/r) i był delikatnie niższy od naszych oczekiwań.

 

Tak jak wskazywaliśmy w naszym ostatnim komentarzu po szacunkowych wynikach, pozytywnie zaskoczył nas wynik na działalności finansowej, który wyniósł 3,6 mln PLN (oczekiwaliśmy 2,3 mln PLN). Różnica w głównej mierze dotyczy wyceny transakcji FX. Finalny skoryg. zysk netto w 4Q’23 wyniósł 10,8 mln PLN (+45,7% r/r) i był zgodny z przedstawionymi wcześniej szacunkami. Przypominamy, że w 4Q’22 spółka rozpoznała 2,5 mln PLN dywidendy od spółek zależnych, które zostały zlikwidowane na przestrzeni 2022 r. Oczyszczając wynik o to wydarzenie jednorazowe, progresja r/r skoryg. wyniku netto w 4Q’23 wyniosłaby 117,7%.

 

Reklama

Na przestrzeni 4Q’23 znacząco urosły q/q (+46,1%) nakłady na produkcję gier do poziomu 6,9 mln PLN, czym negatywnie nas zaskoczyły. Jednocześnie zwracamy uwagę na niewielki wzrost zatrudnienia q/q (+2 osoby), stąd zastanawia nas tak wysoka dynamika w tym okresie. Liczymy, że na konferencji zaplanowanej na 4.04.2024 spółka rozjaśni nasze wątpliwości w tym obszarze. Na koniec grudnia’23 Artifex posiadał 31,2 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (+8,0 mln PLN q/q). Pragniemy zauważyć, że jest to poziom wyższy o 2,5 mln PLN niż prezentowany przy okazji szacunkowych wyników. Spółka poinformowała, że planuje podzielić się ze swoimi akcjonariuszami wypracowanymi zyskami. W tej sprawie zarząd zamierza do końca kwietnia przedstawić rekomendację skupu akcji bądź wypłaty dywidendy.

 

Na przestrzeni 2023 r. LTV „Unsolved” urosło o ponad 80%, co stworzyło przestrzeń do skalowania tego tytułu. Spółka uważa, że przed dodaniem metagry, wdrożenie w 2024 r. kilku mniejszych zmian oraz rozbudowanie aplikacji o nowe przygody, przełoży się na wzrost LTV o kilkadziesiąt procent, co powinno sprzyjać dalszej progresji generowanych przychodów. Reveal nowej gry RPG oraz start działań marketingowych planowane są na 2H’24.

 

Reasumując, raport ma dla nas słodko gorzki wydźwięk. Z jednej strony rekordowe wyniki, perspektywa ich dalszych wzrostów oraz gotowość spółki do podzielenia się zyskiem z akcjonariuszami napawa nas optymizmem. Z drugiej strony jesteśmy negatywnie zaskoczeni dynamiką wzrostu q/q nakładów na produkcję gier. Biorąc pod uwagę niewielkie zmiany osobowe na przestrzeni 4Q’23 uważamy, że może ona po części wynikać z rozliczenia GameINN oraz dodatkowych kosztów związanych np. z outsource’m. Stąd aktualnie nie traktowalibyśmy tego poziomu jako referencyjnego na kolejne kwartały. Liczymy jednak, że na zbliżającej się konferencji (4.04.2024) spółka rozjaśni nasze wątpliwości w tym obszarze.

Reklama

 

Zobacz także: Akcje Kruk szybko odrabiają ostatnie straty. WIG20 poprowadził krajowe indeksy do zwycięstwa

 

artifex mundi akcje prognozy na najblizsze dni slodko gorzki wydzwiek raportu grafika numer 1artifex mundi akcje prognozy na najblizsze dni slodko gorzki wydzwiek raportu grafika numer 1

 

  • Spółka w 4Q’23 wypracowała 23,3 mln PLN przychodów (+161,8% r/r) – z czego HOPY 2,4 mln PLN (-12,2% r/r), F2P 20,9 mln PLN (+243,3% r/r) - w tym „Bladebound” = 0,2 mln PLN (-55,5% r/r), „Unsolved” = 20,7 mln PLN (+266,9% r/r; 4,1 mln PLN z reklam), a resztę 0,1 mln PLN gry premium (-35,6% r/r).
  • W 4Q’23 koszty wytworzenia sprzedanych usług sięgnęły 3,6 mln PLN (+60,2% r/r, +45,9% q/q): tantiemy = 1,9 mln PLN (+125,4% r/r, +55,7% q/q), amortyzacja = 1,2 mln PLN (+37,0% r/r, +4,3% q/q).
  • W omawianym okresie grupa rozpoznała 2,3 mln PLN kosztów ogólnego zarządu (+22,4% r/r, +43,6% q/q – z czego 0,2 mln PLN stanowiły niegotówkowe koszty programu motywacyjnego) oraz 9,7 mln PLN kosztów sprzedaży (+248,3% r/r, -25,6% q/q) – z czego 9,5 mln PLN dotyczy UA (+267,2% r/r, -26,4% q/q).
  • W 4Q’23 EBITDA wyniosła 9,0 mln PLN (+230,2% r/r), skoryg. EBITDA sięgnęła 9,2 mln PLN (+190,1% r/r; 0,2 mln PLN kosztów związanych z programem motywacyjnym).
  • Przychody finansowe sięgnęły 3,3 mln PLN (2,8 mln PLN dotyczy aktualizacji wartości inwestycji – wyceny transakcji FX, a 0,5 mln PLN odsetek od lokat o obligacji). Koszty finansowe wyniosły -0,2 mln PLN (z czego -0,1 mln PLN dotyczy odsetek).
  • W omawianym okresie na poziomie skoryg. zysku netto spółka wypracowała 10,8 mln PLN (+45,7% r/r). Pragniemy zauważyć, iż w 4Q’22 spółka rozpoznała 2,5 mln PLN dywidendy od spółek zależnych, które zostały zlikwidowane na przestrzeni 2022 r. Oczyszczając wynik o to wydarzenie jednorazowe, progresja r/r skoryg. wyniku netto w 4Q’23 wyniosłaby 117,7%. • W 4Q’23 CF operacyjny wyniósł 5,1 mln PLN, CF inwestycyjny = -1,8 mln PLN, CF finansowy = -0,2 mln PLN. Na koniec grudnia’23 spółka miała 31,2 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (+8,0 mln PLN q/q).
  • Na koniec grudnia’23 aktywowane koszty gier wyniosły 49,2 mln PLN (+5,7 mln PLN q/q, +16,8 mln PLN r/r), z czego 49,0 mln PLN dotyczą gry w trakcie produkcji F2P (+5,7 mln PLN q/q, +16,9 mln PLN r/r) – 10,3 mln PLN „Unsolved” (+2,4 mln PLN q/q), 18,9 mln PLN Nowa gra RPG (+3,6 mln PLN q/q), 17,0 mln PLN projekty badawczo rozwojowe (+0,2 mln PLN q/q).
  • Nakłady inwestycyjne na produkcję gier = 6,9 mln PLN (+13,0% r/r, +46,1% q/q).
  • Delikatny wzrost liczby pracowników = 103 w 4Q’23 (vs 98 w 3Q’23).
  • „Unsolved” – na przestrzeni 2023 r. udostępniono 12 nowych przygód, zwiększając ich ogólną liczbę do 43 na koniec 2023 roku. Wartość LTV statystycznego gracza Unsolved wzrosła w analizowanym okresie o ponad 80%, co stworzyło przestrzeń dla zwielokrotnienia inwestycji marketingowych. Spółka uważa, że w „Unsolved” jest jeszcze wiele do zrobienia. Główną słabością aplikacji jest brak angażującej metagry, skutkujący płytką i liniową ekonomią, opartą głównie o czas spędzony przez graczy na przechodzeniu kolejnych przygód. W efekcie potencjał Unsolved, zbudowany na wysokiej jakości zawartości gry, jest dziś tylko częściowo wykorzystywany. Spółka sukcesywnie osiąga kolejne kamienie milowe w rozwoju metagry, której wdrożenie ma szansę zwielokrotnić LTV Unsolved i istotnie zbliżyć do najbardziej dochodowych tytułów w koszyku produktowym. Pierwsze istotne efekty wzbogacenia Unsolved o metagrę będą widoczne w wynikach firmy począwszy od 1H’25. ART oczekuje, że dzięki wdrożeniu w bieżącym roku kilku mniejszych zmian, oraz dalszemu systematycznemu wzbogacaniu zawartości gry o nowe przygody, w 2024 r. LTV Unsolved wzrośnie o kilkadziesiąt procent, wpływając zdecydowanie pozytywnie na generowane przychody.
  • Nowa gra RPG - harmonogram rozwoju gry zakłada przeprowadzenie kolejnych testów w graczami w połowie 2024 r. Przy założeniu pozytywnej weryfikacji projektu, reveal gry oraz start działań marketingowych planowane są na 2H’24.
  • Dywidenda/ skup akcji – spółka planuje podzielić się ze swoimi akcjonariuszami wypracowanymi zyskami. W tej sprawie zarząd zamierza do końca kwietnia przedstawić rekomendację skupu akcji bądź wypłaty dywidendy.
  • Gry HOPA – na koniec grudnia’23 52 gier z całego portfolio Artifex Mundi było dostępnych na co najmniej dwóch platformach konsolowych (+2 q/q).

 

Reklama

artifex mundi akcje prognozy na najblizsze dni slodko gorzki wydzwiek raportu grafika numer 2artifex mundi akcje prognozy na najblizsze dni slodko gorzki wydzwiek raportu grafika numer 2

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 


 

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

Reklama

 


Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama