Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

notowania akcji artifex mundi

Finalne wyniki spółki za 4Q’23 okazały się zgodne z przedstawionymi pod koniec lutego szacunkowymi danymi, co odbieramy neutralnie. Delikatnie gorsza rentowność brutto i EBITDA od naszych założeń wynikała w głównej mierze z wyższego poziomu tantiem. Relacja tantiem z gier F2P do przychodów z tego segmentu pomniejszonych o UA urosła z 10,0% w 3Q’23 do 12,6% w 4Q’23. W naszych kalkulacjach liczyliśmy na utrzymanie zbliżonego poziomu do tego z 3Q’23. Koszty SG&A okazały się zgodne z naszymi prognozami. W efekcie wynik na poziomie skoryg. EBITDA wyniósł 9,2 mln PLN (+190,1% r/r) i był delikatnie niższy od naszych oczekiwań.

 

Tak jak wskazywaliśmy w naszym ostatnim komentarzu po szacunkowych wynikach, pozytywnie zaskoczył nas wynik na działalności finansowej, który wyniósł 3,6 mln PLN (oczekiwaliśmy 2,3 mln PLN). Różnica w głównej mierze dotyczy wyceny transakcji FX. Finalny skoryg. zysk netto w 4Q’23 wyniósł 10,8 mln PLN (+45,7% r/r) i był zgodny z przedstawionymi wcześniej szacunkami. Przypominamy, że w 4Q’22 spółka rozpoznała 2,5 mln PLN dywidendy od spółek zależnych, które zostały zlikwidowane na przestrzeni 2022 r. Oczyszczając wynik o to wydarzenie jednorazowe, progresja r/r skoryg. wyniku netto w 4Q’23 wyniosłaby 117,7%.

 

Na przestrzeni 4Q’23 znacząco urosły q/q (+46,1%) nakłady na produkcję gier do poziomu 6,9 mln PLN, czym negatywnie nas zaskoczyły. Jednocześnie zwracamy uwagę na niewielki wzrost zatrudnienia q/q (+2 osoby), stąd zastanawia nas tak wysoka dynamika w tym okresie. Liczymy, że na konferencji zaplanowanej na 4.04.2024 spółka rozjaśni nasze wątpliwości w tym obszarze. Na koniec grudnia’23 Artifex posiadał 31,2 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (+8,0 mln PLN q/q). Pragniemy zauważyć, że jest to poziom wyższy o 2,5 mln PLN niż prezentowany przy okazji szacunkowych wyników. Spółka poinformowała, że planuje podzielić się ze swoimi akcjonariuszami wypracowanymi zyskami. W tej sprawie zarząd zamierza do końca kwietnia przedstawić rekomendację skupu akcji bądź wypłaty dywidendy.

Reklama

 

Na przestrzeni 2023 r. LTV „Unsolved” urosło o ponad 80%, co stworzyło przestrzeń do skalowania tego tytułu. Spółka uważa, że przed dodaniem metagry, wdrożenie w 2024 r. kilku mniejszych zmian oraz rozbudowanie aplikacji o nowe przygody, przełoży się na wzrost LTV o kilkadziesiąt procent, co powinno sprzyjać dalszej progresji generowanych przychodów. Reveal nowej gry RPG oraz start działań marketingowych planowane są na 2H’24.

 

Reasumując, raport ma dla nas słodko gorzki wydźwięk. Z jednej strony rekordowe wyniki, perspektywa ich dalszych wzrostów oraz gotowość spółki do podzielenia się zyskiem z akcjonariuszami napawa nas optymizmem. Z drugiej strony jesteśmy negatywnie zaskoczeni dynamiką wzrostu q/q nakładów na produkcję gier. Biorąc pod uwagę niewielkie zmiany osobowe na przestrzeni 4Q’23 uważamy, że może ona po części wynikać z rozliczenia GameINN oraz dodatkowych kosztów związanych np. z outsource’m. Stąd aktualnie nie traktowalibyśmy tego poziomu jako referencyjnego na kolejne kwartały. Liczymy jednak, że na zbliżającej się konferencji (4.04.2024) spółka rozjaśni nasze wątpliwości w tym obszarze.

 

Zobacz także: Akcje Kruk szybko odrabiają ostatnie straty. WIG20 poprowadził krajowe indeksy do zwycięstwa

 

Reklama

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

  • Spółka w 4Q’23 wypracowała 23,3 mln PLN przychodów (+161,8% r/r) – z czego HOPY 2,4 mln PLN (-12,2% r/r), F2P 20,9 mln PLN (+243,3% r/r) - w tym „Bladebound” = 0,2 mln PLN (-55,5% r/r), „Unsolved” = 20,7 mln PLN (+266,9% r/r; 4,1 mln PLN z reklam), a resztę 0,1 mln PLN gry premium (-35,6% r/r).
  • W 4Q’23 koszty wytworzenia sprzedanych usług sięgnęły 3,6 mln PLN (+60,2% r/r, +45,9% q/q): tantiemy = 1,9 mln PLN (+125,4% r/r, +55,7% q/q), amortyzacja = 1,2 mln PLN (+37,0% r/r, +4,3% q/q).
  • W omawianym okresie grupa rozpoznała 2,3 mln PLN kosztów ogólnego zarządu (+22,4% r/r, +43,6% q/q – z czego 0,2 mln PLN stanowiły niegotówkowe koszty programu motywacyjnego) oraz 9,7 mln PLN kosztów sprzedaży (+248,3% r/r, -25,6% q/q) – z czego 9,5 mln PLN dotyczy UA (+267,2% r/r, -26,4% q/q).
  • W 4Q’23 EBITDA wyniosła 9,0 mln PLN (+230,2% r/r), skoryg. EBITDA sięgnęła 9,2 mln PLN (+190,1% r/r; 0,2 mln PLN kosztów związanych z programem motywacyjnym).
  • Przychody finansowe sięgnęły 3,3 mln PLN (2,8 mln PLN dotyczy aktualizacji wartości inwestycji – wyceny transakcji FX, a 0,5 mln PLN odsetek od lokat o obligacji). Koszty finansowe wyniosły -0,2 mln PLN (z czego -0,1 mln PLN dotyczy odsetek).
  • W omawianym okresie na poziomie skoryg. zysku netto spółka wypracowała 10,8 mln PLN (+45,7% r/r). Pragniemy zauważyć, iż w 4Q’22 spółka rozpoznała 2,5 mln PLN dywidendy od spółek zależnych, które zostały zlikwidowane na przestrzeni 2022 r. Oczyszczając wynik o to wydarzenie jednorazowe, progresja r/r skoryg. wyniku netto w 4Q’23 wyniosłaby 117,7%. • W 4Q’23 CF operacyjny wyniósł 5,1 mln PLN, CF inwestycyjny = -1,8 mln PLN, CF finansowy = -0,2 mln PLN. Na koniec grudnia’23 spółka miała 31,2 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (+8,0 mln PLN q/q).
  • Na koniec grudnia’23 aktywowane koszty gier wyniosły 49,2 mln PLN (+5,7 mln PLN q/q, +16,8 mln PLN r/r), z czego 49,0 mln PLN dotyczą gry w trakcie produkcji F2P (+5,7 mln PLN q/q, +16,9 mln PLN r/r) – 10,3 mln PLN „Unsolved” (+2,4 mln PLN q/q), 18,9 mln PLN Nowa gra RPG (+3,6 mln PLN q/q), 17,0 mln PLN projekty badawczo rozwojowe (+0,2 mln PLN q/q).
  • Nakłady inwestycyjne na produkcję gier = 6,9 mln PLN (+13,0% r/r, +46,1% q/q).
  • Delikatny wzrost liczby pracowników = 103 w 4Q’23 (vs 98 w 3Q’23).
  • „Unsolved” – na przestrzeni 2023 r. udostępniono 12 nowych przygód, zwiększając ich ogólną liczbę do 43 na koniec 2023 roku. Wartość LTV statystycznego gracza Unsolved wzrosła w analizowanym okresie o ponad 80%, co stworzyło przestrzeń dla zwielokrotnienia inwestycji marketingowych. Spółka uważa, że w „Unsolved” jest jeszcze wiele do zrobienia. Główną słabością aplikacji jest brak angażującej metagry, skutkujący płytką i liniową ekonomią, opartą głównie o czas spędzony przez graczy na przechodzeniu kolejnych przygód. W efekcie potencjał Unsolved, zbudowany na wysokiej jakości zawartości gry, jest dziś tylko częściowo wykorzystywany. Spółka sukcesywnie osiąga kolejne kamienie milowe w rozwoju metagry, której wdrożenie ma szansę zwielokrotnić LTV Unsolved i istotnie zbliżyć do najbardziej dochodowych tytułów w koszyku produktowym. Pierwsze istotne efekty wzbogacenia Unsolved o metagrę będą widoczne w wynikach firmy począwszy od 1H’25. ART oczekuje, że dzięki wdrożeniu w bieżącym roku kilku mniejszych zmian, oraz dalszemu systematycznemu wzbogacaniu zawartości gry o nowe przygody, w 2024 r. LTV Unsolved wzrośnie o kilkadziesiąt procent, wpływając zdecydowanie pozytywnie na generowane przychody.
  • Nowa gra RPG - harmonogram rozwoju gry zakłada przeprowadzenie kolejnych testów w graczami w połowie 2024 r. Przy założeniu pozytywnej weryfikacji projektu, reveal gry oraz start działań marketingowych planowane są na 2H’24.
  • Dywidenda/ skup akcji – spółka planuje podzielić się ze swoimi akcjonariuszami wypracowanymi zyskami. W tej sprawie zarząd zamierza do końca kwietnia przedstawić rekomendację skupu akcji bądź wypłaty dywidendy.
  • Gry HOPA – na koniec grudnia’23 52 gier z całego portfolio Artifex Mundi było dostępnych na co najmniej dwóch platformach konsolowych (+2 q/q).

 

 grafika numer 2 grafika numer 2

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 


Reklama

 

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

 


Czytaj więcej

Artykuły związane z notowania akcji artifex mundi