Amerykańska spółka Apple przedstawiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2018 r. Były one lepsze niż oczekiwania rynku, jednak nie ucieszyło to inwestorów.
Wyniki Apple za trzeci kwartał
1 listopada znana amerykańska spółka Apple przedstawiła wyniki za trzeci kwartał 2018 r. (czwarty kwartał amerykańskiego roku fiskalnego). Wyniki przewyższyły oczekiwania analityków.
Przychody wyniosły 62,9 mld USD w stosunku do oczekiwanych 61,57 mld USD. Zysk netto na akcję wyniósł 2,91 USD w stosunku do przewidywanych 2,78 USD na akcję.
Sprzedaż iPhone’ów była nieco niższa niż zakładano, wzrosły natomiast ich ceny sprzedaży. W tym kwartale spółka sprzedała 46,89 mln sztuk iPhone’ów, tymczasem oczekiwania zakładały sprzedaż na poziomie 47,5 mln sztuk.
Średnia cena iPhone’a wyniosła 793 USD w stosunku do oczekiwanych 750,78 USD.
Apple posiada obecnie zapasy gotówki w wysokości 237 mld USD, o 6 mld USD mniej niż w zeszłym kwartale.
Spółka podała prognozę przychodów na kolejny kwartał. Oczekuje, że wyniosą one 89-93 mld USD. Wcześniejsze oczekiwania analityków to 92,74 mld USD.
Już się nie dowiemy, ile czego Apple sprzedaje
Spółka Apple poinformowała, że od przyszłego kwartału będzie podawać informacje dotyczące sprzedanych urządzeń w nowy sposób. Liczba sprzedanych urządzeń będzie podawana łącznie, bez podziału na iPhone’y, iPady oraz komputery.
Według informacji CNBC, tę decyzję dyrektor finansowy spółki Luca Maestri wyjaśnił następującymi słowami:"Kiedy spoglądasz na nasze wyniki finansowe w ostatnich latach, biorąc pod uwagę na przykład ostatnie trzy lata, liczba sprzedanych jednostek w czasie któregokolwiek kwartału niekoniecznie odzwierciedla siłę naszego biznesu. Jeśli spoglądasz na nasz wynik netto w czasie ostatnich trzech lat, jeśli spoglądasz na cenę akcji w ostatnich trzech latach, nie ma korelacji z jednostkami sprzedanymi w danym okresie.”
Pomimo wyższych od oczekiwań wyników, inwestorzy nie zareagowali radością. W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki spadł o ponad 5%. Zapewne nie przekonuje ich również nowy sposób prezentacji wyników dotyczących liczby sprzedanych urządzeń.