Spółka AmRest Holdings, prowadząca sieć lokali gastronomicznych, opublikowała wstępne wyniki finansowe za ostatni kwartał zeszłego roku. Są one optymistyczne dla spółki, wskazując na niemal dwudziestoprocentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody AmRestu również zauważalnie wzrosły. Mimo tego, na czwartkowej sesji akcje spółki nieznacznie tracą.
Jak wynika ze wstępnych wyników finansowych, AmRest w czwartym kwartale 2019 r. osiągnął sprzedaż na poziomie 529 mln euro, co jest wynikiem o 19,4% lepszym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Przychody spółki (z wyłączeniem przejętej w połowie roku sieci restauracji Sushi Shop) w czwartym kwartale okazały się wyższe o 17,1% niż rok wcześniej.
Oprócz tego AmRest pochwalił się wzrostem przychodów w czwartym kwartale na każdym z rynków, na którym prowadzi działalność.
Przychody z regionu Europy Środkowo-Wschodniej (w tym Polski) wyniosły 232 mln euro, co jest wzrostem o 18,7% r/r.
Przychody z regionu Europa Zachodnia wyniosły 210 mln euro, co jest wzrostem o 17,3% r/r.
Przychody z rynku rosyjskiego wyniosły 56 mln euro i wzrosły o 26,3% r/r.
Przychody na rynku chińskim wyniosły 22 mln euro, co jest wzrostem o 16,8%.
Aktualnie akcje AmRest Holdings są notowane po 47,3000 PLN, co jest spadkiem o 0,63%.
AmRest to międzynarodowa spółka operująca lokalami gastronomicznymi znanych marek na zasadach franczyzy. Spółka debiutowała na głównym parkiecie warszawskiej giełdy w kwietniu 2005 r. z ceną 2,4000 PLN za akcję. Spółka początkowo świadczyła usługi wyłącznie na terenie Polski, prowadząc lokale marek KFC, Burger King, Pizza Hut oraz Starbucks. W portfolio AmRestu znajdują się takie marki jak La Tagiatalla, Sushu Shop, Bacoa, Blue Frog
Aktualnie spółka zarządza ponad 2320 lokalami.