Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Akcje TOYA. Sprawdzamy, na czym polega strategia tej spółki – analiza na zlecenie GPW

|
selectedselectedselected
Akcje TOYA. Sprawdzamy, na czym polega strategia tej spółki – analiza na zlecenie GPW | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Strategia wzrostu Toya opiera się na jak najlepszym dopasowaniu oferty produktowej do oczekiwań klientów i zapewnieniu dostępności wszystkich produktów z oferty dla każdego klienta.

 

 

Proces dopasowania oferty realizowany jest między innymi poprzez zespół product managerów (jest ich ponad 30, zatrudnionych w Polsce i w Chinach) dysponujących bardzo szeroką wiedzą o produkcie, technikach kształtowania jego wizerunku, znających zwyczaje klientów i kształtujące się trendy. Osoby te uczestniczą w branżowych targach na całym świecie, odbywają wiele spotkań z dostawcami i klientami, by z jednej strony lepiej zrozumieć ograniczenia produkcyjne, z drugiej - oczekiwania rynkowe co do wzornictwa produktów. Wsparciem dla rozwoju asortymentu wyrobów jest nowoczesna technologia IT oraz systemy i urządzenia wspomagające zarządzanie produktem. Co roku projektanci opracowują około 700 nowych produktów.

Reklama

Od kilkunastu lat spółka realizuje strategię ekspansji na rynki międzynarodowe, skupiając się przede wszystkim na rynkach Europy Środkowo-Południowej i Wschodniej. Głównymi rynkami zbytu w tej części kontynentu są: Polska, Rumunia, Ukraina, Węgry, kraje bałtyckie, Białoruś, Mołdawia, Czechy, Bułgaria, Rosja i Niemcy. W ramach strategii rozwoju w Europie Toya zamierza wzmacniać pozycję przede wszystkim na rynkach środkowo-europejskich, na których jest już obecna: na Węgrzech, Bałkanach, w Rumunii.

 

 

Zobacz także: Model biznesowy spółki Toya – raport DM Noble

 

W szybszej ekspansji zagranicznej ma pomóc uruchomiony w lipcu 2022 r. centralny magazyn wysokiego składowania w Chinach, położony w specjalnej strefie ekonomicznej, w Baibu Town, w prowincji Zhejiang. Magazyn jest wyposażony w nowoczesną automatykę (system shuttle) i infrastrukturę umożliwiającą szybką i elastyczną realizację dostaw, bez angażowania znacznych zasobów ludzkich. Lokalizacja magazynu jest bardzo dobra – blisko dwóch portów morskich, jednych z największych centrów przeładunkowych świata, a jednocześnie w stosunkowo niewielkiej odległości od największych dostawców. Ma on pełnić rolę magazynu buforowego między niezależnymi dostawcami a klientami. Dzięki niemu spółka będzie mogła zamawiać większe partie produktów (z nadwyżką do bieżących potrzeb sprzedażowych) i uzyskiwać korzystniejsze warunki cenowe. Utrzymywanie relatywnie wysokich stanów magazynowych będzie stanowić przewagę konkurencyjną spółki w przypadku zakłóceń w łańcuchach dostaw (tak jak miało to miejsce w trakcie pandemii) czy zmieniających się preferencji zakupowych klientów na poszczególnych rynkach. Duży asortyment towarów w magazynie ma też umożliwić wzrost sprzedaży w szeroko rozumianej Azji, Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej, Australii (rozwojem sprzedaży na tych kontynentach zajmują się dwie spółki zależne – Yato Tools (Shanghai) i Yato Tolls (Jiaxing).W konsekwencji powinno to przyczynić się do zdynamizowania sprzedaży grupy Toya względem konkurencji, zwłaszcza w kanale e-commerce. Efektem ubocznym będą wyższe koszty finansowania wysokich stanów magazynowych. Biorąc jednak pod uwagę ponad 30% marżę brutto na sprzedaży, jaką realizuje Toya, uważamy, że takie działanie jest zasadne.

Reklama

Posiadanie podmiotów zależnych w Chinach postrzegamy jako atut grupy Toya. Dzięki temu znajomość uwarunkowań panujących na chińskim rynku jest lepsza, reakcja na zmiany w otoczeniu może być szybsza, monitoring produkcji może być prowadzony na bieżąco, możliwa jest szybsza zmiana wytwórcy w przypadku niedochowania parametrów technicznych towarów. Przedstawiciele spółek Yato Tools regularnie uczestniczą w targach organizowanych w kraju, które często są inspiracją do tworzenia nowych produktów czy też zmian w designie oferowanych dotychczas, stosowanie do aktualnych trendów rynkowych - Chiny są największym producentem narzędzi i elektronarzędzi na świecie, stąd w trakcie targów, pokazów można zapoznać się z najnowszymi tendencjami na rynku, planami konkurencji, oczekiwaniami klientów.

W ramach strategii rozwoju biznesu Toya monitoruje też rynek pod kątem przejęć firm, które stworzyłyby wartość dodaną dla Grupy. Póki co, grupa dość skutecznie rozwija się organicznie (przykładem może być rozpoczęta w 2016 r. sprzedaż produktów dla profesjonalnej gastronomii, która obecnie ma już kilkuprocentowy udział w skonsolidowanej sprzedaży), ale potencjalna akwizycja w przyszłości mogłaby pozwolić na skokowy wzrost skali prowadzonej działalności – przede wszystkim rozważane jest wejście w nowe grupy produktowe, ale możliwe jest też przejęcie podmiotu ułatwiającego wejście na nowe rynki/umocnienie pozycji na istniejących.

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama