Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA]

|
selectedselectedselected
Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W niniejszym raporcie aktualizujemy nasze prognozy finansowe i wyznaczamy 12-miesięczną cenę docelową na 20,5 PLN/akcja z rekomendacją „Trzymaj”. W tym roku spółka zaskakuje bardzo dobrą liczbą klientów względem całego sektora. W okresie letnim udało się odbudować poziomy z 2019 roku. W związku z istotnym wzrostem kosztów sektor musiał podnieść ceny w celu zniwelowania tego zjawiska, ale nie spotkało się to z dużą barierą po stronie popytu. Otoczenie w kolejnych kwartałach może być bardziej wymagające niż dotychczas na poziomie liczby klientów.

Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] - 1Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] - 1

 

Wyniki po III kw.’22 i perspektywa ostatniego kwartału. Poziom zysku ze sprzedaży wyniósł 60.3mln PLN i zanotował wzrost o około 11% względem III kw.’19. W ujęciu narastającym od początku roku wyniki są jeszcze poniżej poziomu z 2019 roku w związku ze stopniową odbudową liczby klientów na przestrzeni całego roku. W okresie zimowym widać, że spółka mocno walczy o wzrost liczby klientów i notuje dobre wyniki sprzedażowe przy w dalszym ciągu wysokich cenach wycieczek. W IV kw.’22P zakładamy stratę na sprzedaży na poziomie około 17mln PLN vs -14mln PLN w IV kw.’19. Większa presja na pierwszą marże w związku z wyższymi kosztami przewozu lotniczego względem tamtego okresu.

Reklama

Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] - 2Akcje Rainbow Tours: czarne chmury kłębią się nad konsumentem [raport GPWPA] - 2

 

Perspektywy na rok 2023. W związku z przyspieszającym spadkiem realnych wynagrodzeń i presją na dochód rozporządzalny u konsumentów zakładamy, że liczba klientów spadnie o około 4% w kolejnym roku. Dodatkowo oczekujemy spadku cen wycieczek o około 8%. Wynika to z efektu bazy na cenie paliwa lotniczego z okresu IVVIII’22. Niewielki spadek liczby klientów traktujemy jako relatywnie optymistyczny scenariusz, ponieważ uwzględniając zmianę nawyków konsumenckich myślimy, że może wystąpić chęć szukania wycieczek w niższych cenach lub skrócenie długości urlopu niż całkowita rezygnacja. Z uwagi na wystąpienie w bazie wysokich kosztów przelotów lotniczych zakładamy poprawę pierwszej marży o około 2 p.p. r./r. (dynamiczne wzrosty w okresie III-V’22).

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Reklama

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama