Sezon wyników kwartalnych największych amerykańskich spółek powoli dobiega końca. W ostatnim czasie swe wyniki opublikowały Amazon i Apple.
Kurs Amazona mocno zanurkował
27 października w czwartek po zakończeniu sesji na amerykańskiej giełdzie Amazon opublikował wyniki finansowe za III kwartał 2022 r. Przychody wyniosły 127,1 mld USD wobec 110,8 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 15% rdr. Uzyskane przychody okazały się nieco niższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 127,46 mld USD.
Zysk netto spółki uległ obniżeniu do 2,9 mld USD w porównaniu z 3,2 mld USD rok wcześniej. Stanowi to spadek o 9% rdr. Zysk na akcję wyniósł 0,28 USD w porównaniu do 0,31 USD przed rokiem.
Przychody z Amazon Web Services wyniosły 20,5 mld USD. Analitycy spodziewali się wyższych przychodów z tego segmentu działalności firmy – na poziomie 21,1 mld USD.
Przychody z reklam natomiast okazały się nieco wyższe od szacunków analityków i wyniosły 9,55 mld USD. Konsensus analityków zakładał 9,48 mld USD.
https://t.co/IF9Fio9vQa, Inc. today announced financial results for its third quarter ended September 30, 2022. https://t.co/iZVtjb1FgI
— Amazon News (@amazonnews) October 27, 2022
Tym, co najbardziej zmartwiło inwestorów, okazała się prognoza spółki na kolejny kwartał. Amazon spodziewa się, że przychody będą wynosić od 140 do 148 mld USD, co stanowi wzrost o 2-8%. Jednak analitycy spodziewali się jeszcze więcej – szacunki zakładały poziom 155 mld USD.
W notowaniach posesyjnych kurs akcji Amazona zanurkował o 20%.
Notowania Amazona w okresie 1 roku
Apple z dobrymi wynikami, jednak bez entuzjazmu
W tym samym czasie swe wyniki kwartalne opublikowała też spółka Apple. W minionym kwartale przychody wyniosły 90,15 mld USD wobec 83,36 mld USD rok wcześniej, co stanowi wzrost o 8,1% rdr. Przewyższyły one szacunki analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 88,9 mld USD.
Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 20,72 mld USD. Był on nieznacznie wyższy niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku, kiedy wynosił 20,55 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 1,29 USD wobec 1,24 USD rok wcześniej. Przewyższył oczekiwania analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 1,27 USD.
Inwestorów interesują też przychody z poszczególnych kategorii produktów
Przychody ze sprzedaży iPhone’ów wyniosły 42,63 mld USD, co stanowi wzrost o 9,7% rdr. Okazały się one jednak niższe od szacunków analityków na poziomie 43,21 mld USD.
Przychody ze sprzedaży Maców wzrosły o 25,4% rdr i wyniosły 11,51 mld USD. Przewyższyły one oczekiwania analityków, którzy spodziewali się przychodów z tej kategorii na poziomie 9,36 mld USD.
Przychody ze sprzedaży iPadów natomiast były niższe niż przed rokiem. Wyniosły 7,17 mld USD, co stanowi spadek o 13% rdr. Okazały się też niższe od szacunków analityków na poziomie 7,94 mld USD.
Przychody z kategorii „inne produkty” (w tym Apple Watch i AirPods) wyniosły 9,65 mld USD i były wyższe o 9,85% niż rok wcześniej. Przewyższyły też konsensus analityków na poziomie 9,17 mld USD.
Przychody z usług wyniosły 19,19 mld USD, co stanowi wzrost o prawie 5% rdr. Okazały się jednak niższe od oczekiwań analityków na poziomie 20,1 mld USD.
Spółka Apple od dłuższego czasu nie przedstawia prognoz na kolejne kwartały ze względu na niepewną sytuację na rynkach. Tym razem również nie podała dalszej prognozy.
Chociaż wyniki finansowe Apple były całkiem dobre, nie wzbudziły entuzjazmu inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki spadł o 1,5%, jednak chwilami spadek sięgał 4%.
Notowania Apple w okresie 1 roku