Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Akcje ACTION i najważniejsze czynniki ryzyka, katalizatory wzrostu oraz przewagi konkurencyjne – rekomendacja i analiza

|
selectedselectedselected
Akcje ACTION i najważniejsze czynniki ryzyka, katalizatory wzrostu oraz przewagi konkurencyjne – rekomendacja i analiza | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Katalizatory

1. Wzrost popytu na produkty związane z: (i) pracą zdalną – notebooki, tablety, infrastruktura sieciowa, (ii) organizacją czasu wolnego – produkty gamingowe, konsole, komputery, gry

2. Wzrost popytu na infrastrukturalne rozwiązania sieciowe (i) usługi w chmurze: przechowywanie danych, usługi obliczeniowe, (ii) związane z dynamicznym rozwojem e-commerce

3. Rozwój własnych sklepów e-commerce (krakvet.pl, sferis.pl, gram.pl) oraz marek własnych (Actina, ActiveJet)

4. Niskie zaangażowanie Action we współpracę z sieciami handlowymi, a jednocześnie wysokie zaangażowanie w rozproszoną bazę resellerów

5. Wzrost popytu ze strony sklepów internetowych w Polsce (współpraca z wieloma sklepami internetowymi w Polsce i zauważalny wzrost ich zapotrzebowania na towar) i za granicą (w EU współpraca z kilkuset sklepami internetowymi)

Reklama

6. Dobra dostępność towarów i dwa różne kierunki cenowe

7. Wejście na nowe rynki zagraniczne

8. Zwiększanie udziału kanału B2C w miksie sprzedaży powinno wspierać rentowność

 

Czynniki ryzyka

1. Wolniejsze od spodziewanego tempo wzrostu rynku sprzętu IT – tj. wolniejsze od zakładanego tempo cyfryzacji gospodarki przekładające się na mniejszy popyt na sprzęt IT

2. Wojna cenowa na rynku dystrybucji w przypadku dużego spadku popytu przy jednoczesnym wysokim stanie zapasów u dystrybutorów

Reklama

3. Potencjalne problemy z pozyskaniem wystarczającego finansowania dla dalszego szybkiego rozwoju Spółki czy uzyskaniem limitów ubezpieczeniowych

4. Zaburzenia w łańcuchach dostaw

5. Ryzyka związane z zaburzeniem rotacji towarów, zatorów płatniczych, starzenia się produktów, finansowania bieżącej sprzedaży przyszłymi zakupami

6. Spadek rentowności spowodowany zmniejszeniem obecnej luki podażowej i zwiększeniem dostępności sprzętu IT na rynku

7. Zwiększanie kosztów usług logistycznych, zarówno frachtu jak i usług świadczonych przez firmy kurierskie

8. Ryzyko spadku popytu związane z przyśpieszającą inflacją i zmniejszaniem dochodu rozporządzalnego konsumentów

Reklama

9. Zwiększone ryzyko kursowe towarzyszące dużej zmienności na rynku walutowym powodujące możliwość zanotowania zarówno nadzwyczajnych strat jak i zysków związanych dokonywanymi transakcjami w tym także transakcjami zabezpieczającymi ryzyko

10. Utrata umów dystrybucyjnych z producentami

 

Przewagi konkurencyjne

1. Rozbudowany asortyment i dostępność produktów

2. Brak sztywnych powiązań dystrybucyjnych w zakresie sprzedaży wielu produktów umożliwia prowadzenie elastycznej polityki cenowej poprzez umowy partnerskie

3. Relatywnie niskie zaangażowanie w sprzedaż do sieci handlowych – mniejsze drenowanie marży i mniejsze obciążenie dla kapitału obrotowego

Reklama

4. Duży udział sprzedaży eksportowej

5. Silne portfolio marek własnych (Actina, ActiveJet, Actis, Sferis, Gram.pl)

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama