Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy

|
selectedselectedselected
Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Eksport odzieży z Polski w latach 2018–2022 wzrósł znacząco (o 84,2%) z poziomu nieco ponad 5,7 mld EUR w 2018 do około 10,5 mld EUR w 2022, a import zwiększył się jeszcze mocniej – odpowiednio o 89,7% z nieznacznie powyżej 7,0 mld EUR do ponad 13,3 mld EUR.

 

 

Pomimo pandemii w eksporcie i imporcie odzieży umacniały się tendencje wzrostowe. W ciągu ostatnich 5 lat najwyższą roczną dynamikę wzrostu eksportu odzieży zanotowano w 2021 (26,1%), a importu tych artykułów – w 2022 (22,9%). Przypominamy, że analizując te dane należy pamiętać, że stosunkowo duża część eksportowanej z Polski odzieży pochodzi z importu.

Reklama

Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy - 1Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy - 1

Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy - 2Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy - 2

 

W klasyfikacji wg 4-cyfrowych kodów CN największą kategorią polskiego eksportu odzieży w 2022 była pozycja 6204 obejmująca: zestawy ubraniowe, odzieżowe, żakiety, blezery, suknie, spódnice, spódnice-spodnie, spodnie, ogrodniczki, bryczesy i szorty (bez kąpielowych), damskie lub dziewczęce, i stanowiąca 18,5% polskiego eksportu odzieży ogółem.

Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy - 3Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy - 3

Reklama

Według 6-cyfrowych kodów CN, największy udział w polskim eksporcie odzieży w 2022 miała kategoria 610910: T-shirts, koszulki trykotowe i inne trykoty, dziane, z bawełny - z udziałem 7,4%.

Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy - 4Polski eksport odzieży w 2022 roku i główni odbiorcy - 4

Głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich producentów w 2022 były kraje europejskie. Od lat dominującym odbiorcą są Niemcy, do których w 2022 trafiło 46,1% polskiego eksportu odzieży. Trzej kolejni odbiorcy w 2022 to: Czechy, Rumunia i Holandia, które nabyły łącznie 13,7% eksportowanej przez Polskę odzieży. Na 10 największych rynków docelowych polskiej branży odzieżowej trafiło 76,1% naszego eksportu tych towarów w 2022. Roczna dynamika polskiego eksportu odzieży do tych krajów była bardzo zróżnicowana: od ponad 16-procentowego spadku w przypadku Ukrainy – do blisko 96-procentowego wzrostu dla Szwajcarii.

 

Zobacz także: Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43%

 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama