W latach 2018-2019 sprzedaż odzieży w Europie wzrastała średnio o 1,3% rocznie. Pandemia COVID-19 w okresie 2020-2022 wpłynęła bardziej negatywnie na rynek europejski niż średnio na inne regiony świata - zanotowano średni roczny spadek jego wartości o 2,1%.
W tym czasie obniżenie sprzedaży odnotowano we wszystkich segmentach rynku odzieży, w tym najsilniejsze w przypadku odzieży dziecięcej (-2,4%). Według prognoz Statisty, w latach 2023-2027 wartość przychodów całego rynku odzieży w Europie odnotuje dużo szybszy niż przed pandemią wzrost w wysokości 6,1% średnio rocznie, osiągając poziom 506,2 mld EUR w końcu okresu. Najbardziej dynamicznie będą rosły segmenty odzieży damskiej i męskiej (z CARG 2023-2026 wynoszącym po 6,2%), a sprzedaż tych segmentów w 2027 będzie wyższa od wartości z 2022 o około 35%.
W 2023 największy udział w rynku będzie miał segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w Europie jest przewidywana na 256,8 mld EUR, co stanowi 54,4% rynku.
W 2022 najwyższa sprzedaż odzieży wśród krajów europejskich obserwowana była w Wielkiej Brytanii, szacowana na 69,4 mld EUR (co stanowiło 18,5% europejskiego rynku). Prognozowany jest wzrost tej wartości do 93,1 mld EUR w 2027, czyli poziomu o 34,1% wyższego niż w 2022. Najbardziej dynamiczny rozwój spośród tych pięciu rynków pomiędzy rokiem 2022 a 2027 nastąpi w przypadku Rosji, gdzie spodziewany jest wzrost sprzedaży w tym okresie o 59,2% (który w dużej mierze będzie wynikał z bardzo niskiej bazy odniesienia z 2022, w którym prognozowany był spadek wartości rynku w tym kraju o 29,3% r/r). Na drugim biegunie będą Włochy z łącznym wzrostem o 21,6% w kolejnych 5 latach.
Sklepy online odpowiadały za 33% szacunkowych przychodów ze sprzedaży odzieży w Europie w 2022.