Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43%

|
selectedselectedselected
Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W latach 2018-2019 sprzedaż odzieży w Europie wzrastała średnio o 1,3% rocznie. Pandemia COVID-19 w okresie 2020-2022 wpłynęła bardziej negatywnie na rynek europejski niż średnio na inne regiony świata - zanotowano średni roczny spadek jego wartości o 2,1%.

 

 

W tym czasie obniżenie sprzedaży odnotowano we wszystkich segmentach rynku odzieży, w tym najsilniejsze w przypadku odzieży dziecięcej (-2,4%). Według prognoz Statisty, w latach 2023-2027 wartość przychodów całego rynku odzieży w Europie odnotuje dużo szybszy niż przed pandemią wzrost w wysokości 6,1% średnio rocznie, osiągając poziom 506,2 mld EUR w końcu okresu. Najbardziej dynamicznie będą rosły segmenty odzieży damskiej i męskiej (z CARG 2023-2026 wynoszącym po 6,2%), a sprzedaż tych segmentów w 2027 będzie wyższa od wartości z 2022 o około 35%.

Reklama

W 2023 największy udział w rynku będzie miał segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w Europie jest przewidywana na 256,8 mld EUR, co stanowi 54,4% rynku.

Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% - 1Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% - 1

Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% - 2Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% - 2

Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% - 3Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% - 3

 

Reklama

W 2022 najwyższa sprzedaż odzieży wśród krajów europejskich obserwowana była w Wielkiej Brytanii, szacowana na 69,4 mld EUR (co stanowiło 18,5% europejskiego rynku). Prognozowany jest wzrost tej wartości do 93,1 mld EUR w 2027, czyli poziomu o 34,1% wyższego niż w 2022. Najbardziej dynamiczny rozwój spośród tych pięciu rynków pomiędzy rokiem 2022 a 2027 nastąpi w przypadku Rosji, gdzie spodziewany jest wzrost sprzedaży w tym okresie o 59,2% (który w dużej mierze będzie wynikał z bardzo niskiej bazy odniesienia z 2022, w którym prognozowany był spadek wartości rynku w tym kraju o 29,3% r/r). Na drugim biegunie będą Włochy z łącznym wzrostem o 21,6% w kolejnych 5 latach.

Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% - 4Rynek odzieży w Europie: do 2025 udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 43% - 4

 

Sklepy online odpowiadały za 33% szacunkowych przychodów ze sprzedaży odzieży w Europie w 2022.

 

Zobacz także: Światowy eksport odzieży: znaczące odbicie w 2022 roku po pandemii COVID-19

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama