Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku

|
selectedselectedselected
Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku | FXMAG INWESTOR
depositphotos.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

IMPORT

Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 1Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 1

Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 2Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 2

Import kosmetyków do Holandii zanotował w latach 2018–2019 średni wzrost 4,3% rocznie do ponad 3,2 mld EUR. Pomimo pandemii COVID-19, w 2020 r. nastąpił niewielki wzrost importu kosmetyków o 0,7% r/r, a w 2021 r. import ten zwiększył się o 15,5% r/r do powyżej 3,7 mld EUR.

W strukturze holenderskiego importu kosmetyków najwyższą pozycję zajmowały Niemcy z udziałem wynoszącym 17,1%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 117,7 mln EUR stanowiły 3,1% importu kosmetyków do Holandii w 2021 r., co dało Polsce 10. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.

Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 3Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 3

Reklama

 

 Zobacz także: Rynek kosmetyków w Singapurze. Ile rocznie na kosmetyki wydaje przeciętny Singapurczyk?

 

WIELKOŚĆ RYNKU

Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 4Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 4

W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Holandii zwiększał się średnio o 1,3% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała spadek tego rynku o średnio 1,1% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika przyspieszy do 2,5% rocznie (CAGR 2022-2026).

Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Holandii jest przewidywana na 1,6 mld EUR, stanowi 49,5% całkowitej sprzedaży branży, co jest najwyższym udziałem notowanym wśród 10 analizowanych krajów.

Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 5Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku - 5

Reklama

W 2022 r. mieszkaniec Holandii wyda szacunkowo na kosmetyki średnio prawie 189 EUR. Prognozowany jest znaczący wzrost tej kwoty do blisko 207 EUR w 2026 r.


 


***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama