IMPORT
Import kosmetyków do Holandii zanotował w latach 2018–2019 średni wzrost 4,3% rocznie do ponad 3,2 mld EUR. Pomimo pandemii COVID-19, w 2020 r. nastąpił niewielki wzrost importu kosmetyków o 0,7% r/r, a w 2021 r. import ten zwiększył się o 15,5% r/r do powyżej 3,7 mld EUR.
W strukturze holenderskiego importu kosmetyków najwyższą pozycję zajmowały Niemcy z udziałem wynoszącym 17,1%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 117,7 mln EUR stanowiły 3,1% importu kosmetyków do Holandii w 2021 r., co dało Polsce 10. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.
Zobacz także: Rynek kosmetyków w Singapurze. Ile rocznie na kosmetyki wydaje przeciętny Singapurczyk?
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Holandii zwiększał się średnio o 1,3% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała spadek tego rynku o średnio 1,1% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika przyspieszy do 2,5% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Holandii jest przewidywana na 1,6 mld EUR, stanowi 49,5% całkowitej sprzedaży branży, co jest najwyższym udziałem notowanym wśród 10 analizowanych krajów.
W 2022 r. mieszkaniec Holandii wyda szacunkowo na kosmetyki średnio prawie 189 EUR. Prognozowany jest znaczący wzrost tej kwoty do blisko 207 EUR w 2026 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: