IMPORT
Import kosmetyków do Singapuru zanotował w latach 2018-2019 średni znaczący wzrost w wysokości 15,1% rocznie do blisko 4,3 mld EUR. Pandemia COVID-19 spowodowała spadek tego import w 2020 r. o 13,2% r/r, jednak w 2021 dynamika roczna odbiła do 6,9%.
W strukturze singapurskiego importu kosmetyków dominującą pozycję zajmowała Francja z udziałem wynoszącym 42,9%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 12,3 mln EUR stanowiły w 2021 r. tylko 0,3% importu kosmetyków do Singapuru, co dało Polsce 22. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. Singapurski import kosmetyków z Polski w 2021 r. wzrósł o blisko 1/5.
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Singapurze wzrósł średnio o 2,7% rocznie. Pandemia COVID-19 przyniosła spadek tego rynku o średnio 1,6% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020- 2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika odbije do 3,4% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Singapurze jest przewidywana na 0,5 mld EUR, stanowi 45,5% całkowitej sprzedaży branży
W 2022 r. mieszkaniec Singapuru wyda szacunkowo na kosmetyki średnio ponad 170 EUR. Prognozowany jest lekki wzrost tej kwoty do 178 EUR w 2026 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: