IMPORT
Import kosmetyków do Hiszpanii zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost 4,3% rocznie do blisko 3,5 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił znaczny spadek importu kosmetyków o 15,4% r/r wskutek pandemii COVID-19. Sytuacja zmieniła się w 2021 r., kiedy hiszpański import kosmetyków zwiększył się w skali roku o 13,9% do ponad 3,3 mld EUR.
W strukturze hiszpańskiego importu kosmetyków najwyższą pozycję zajmowała Francja z udziałem wynoszącym 33,6%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 109,5 mln EUR stanowiły w 2021 r. 3,3% importu kosmetyków do Hiszpanii, co dało Polsce 8. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. W skali roku wartość importu kosmetyków z Polski prawie się nie zmieniła (+0,5% r/r).
Zobacz także: Jak wygląda rynek kosmetyków w Kanadzie? Import, wielkość rynku i wydatki Kanadyjczyków
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Hiszpanii rósł średnio o 1,1% rocznie. Pandemia COVID-19 przyniosła spadek tego rynku średnio o 2,0% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika będzie prawie 3-krotnie wyższa od notowanej przed pandemią i osiągnie średnio 3,0% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Hiszpanii jest przewidywana na 3,2 mld EUR, stanowi 44,0% całkowitej sprzedaży branży.
W 2022 r. mieszkaniec Hiszpanii wyda szacunkowo na kosmetyki średnio ponad 154 EUR. Prognozowany jest istotny wzrost tej kwoty do 172 EUR w 2026 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: