Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną

|
selectedselectedselected
Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

IMPORT

Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 1Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 1

Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 2Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 2

Import kosmetyków do Hiszpanii zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost 4,3% rocznie do blisko 3,5 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił znaczny spadek importu kosmetyków o 15,4% r/r wskutek pandemii COVID-19. Sytuacja zmieniła się w 2021 r., kiedy hiszpański import kosmetyków zwiększył się w skali roku o 13,9% do ponad 3,3 mld EUR.

W strukturze hiszpańskiego importu kosmetyków najwyższą pozycję zajmowała Francja z udziałem wynoszącym 33,6%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 109,5 mln EUR stanowiły w 2021 r. 3,3% importu kosmetyków do Hiszpanii, co dało Polsce 8. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. W skali roku wartość importu kosmetyków z Polski prawie się nie zmieniła (+0,5% r/r).

Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 3Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 3

Reklama

 

Zobacz także: Jak wygląda rynek kosmetyków w Kanadzie? Import, wielkość rynku i wydatki Kanadyjczyków

 

WIELKOŚĆ RYNKU

Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 4Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 4

 

 

W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Hiszpanii rósł średnio o 1,1% rocznie. Pandemia COVID-19 przyniosła spadek tego rynku średnio o 2,0% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika będzie prawie 3-krotnie wyższa od notowanej przed pandemią i osiągnie średnio 3,0% rocznie (CAGR 2022-2026).

Reklama

Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Hiszpanii jest przewidywana na 3,2 mld EUR, stanowi 44,0% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 5Rynek kosmetyków w Hiszpanii. Wydatki Hiszpanów na kosmetyki rosną - 5

W 2022 r. mieszkaniec Hiszpanii wyda szacunkowo na kosmetyki średnio ponad 154 EUR. Prognozowany jest istotny wzrost tej kwoty do 172 EUR w 2026 r.

 



***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama