IMPORT
Kanada zanotowała w latach 2018-2019 wzrost importu kosmetyków, który wyniósł średnio 2,2% rocznie, do poziomu prawie 3,4 mld EUR w 2019 r. Pandemia COVID-19 przyniosła znaczne wahania tego importu – w 2020 spadek o 8,2% r/r, a w 2021 r. wzrost o 8,8% r/r do blisko 3,4 mld EUR.
W strukturze kanadyjskiego importu kosmetyków dominującą pozycję zajmowały Stany Zjednoczone z udziałem wynoszącym 64,0%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 7,6 mln EUR stanowiły w 2021 r. jedynie 0,2% importu kosmetyków do Kanady, co dało Polsce 21. miejsce wśród dostawców branży do tego kraju. W 2021 r. zanotowano istotny spadek kanadyjskiego importu kosmetyków z Polski – o prawie 17% w ciągu roku.
Zobacz także: Rynek kosmetyków w Holandii: Polska na 10 miejscu wśród dostawców branży na tym rynku
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Kanadzie zwiększał się średnio o 1,3% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała spadek tego rynku średnio o 2,5% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika odbije do 5,2% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Kanadzie jest przewidywana na 3,5 mld EUR, stanowi 48,1% całkowitej sprzedaży branży.
W 2022 r. mieszkaniec Kanady wyda szacunkowo na kosmetyki średnio ponad 187 EUR. Prognozowany jest istotny wzrost tej kwoty do prawie 208 EUR w 2026 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: