Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Odzież (3,6% eksportu ogółem). Niepewność sytuacji dołuje nastroje konsumentów

|
selectedselectedselected
Odzież (3,6% eksportu ogółem). Niepewność sytuacji dołuje nastroje konsumentów | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W 4q21 dynamika eksportu odzieży silnie wzrosła, co mogło być związane z zaopatrzeniem sklepów przed świętami. Branża odbudowała się po pandemii, o czym świadczy przekraczająca 40% dynamika eksportu ważniejszych kategorii produktowych w porównaniu z 4q19.

Oceniamy, że rosyjska agresja spowolniła wzrost eksportu w 1q22. Zawieszenie działalności polskich firm w Ukrainie oraz wycofanie się z Rosji i Białorusi skutkowało wstrzymaniem wysyłki do sklepów w tych krajach.

Odzież (3,6% eksportu ogółem). Niepewność sytuacji dołuje nastroje konsumentów - 1Odzież (3,6% eksportu ogółem). Niepewność sytuacji dołuje nastroje konsumentów - 1

Wojna i związana z tym niepewność ogólnej sytuacji gospodarczej negatywnie wpływają na nastroje konsumenckie w krajach europejskich. Poczucie zagrożenia bezpieczeństwa może w 2q22 przełożyć się bezpośrednio na koszyk zakupowy konsumentów poprzez spadek zainteresowania zakupami towarów, które nie są dobrami pierwszej potrzeby. Eksporterzy już sygnalizują zmniejszenie portfela zamówień jako efekt mniejszego popytu na odzież.

Reklama

Odzież (3,6% eksportu ogółem). Niepewność sytuacji dołuje nastroje konsumentów - 2Odzież (3,6% eksportu ogółem). Niepewność sytuacji dołuje nastroje konsumentów - 2

* w nawiasach podano udział danego podsektora w eksporcie działu w 2020 r., w tytule udział sektora w eksporcie w 4q21

Konflikt zbrojny silnie podbija inflację. Wyższe koszty produkcji wywierają presję na wzrost cen zbytu odzieży, a to z kolei zmniejsza konkurencyjność polskich towarów na rynkach europejskich w porównaniu z artykułami z Azji.

Odzież (3,6% eksportu ogółem). Niepewność sytuacji dołuje nastroje konsumentów - 3Odzież (3,6% eksportu ogółem). Niepewność sytuacji dołuje nastroje konsumentów - 3

 

Reklama

 



***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: Kwartalnik Eksportera Wojenna zawierucha, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Pobierz najnowszy Kwartalnika Eksportera

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama