Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Nie najlepsze nastroje wśród konsumentów

|
selectedselectedselected

W lipcu 2024 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca – podał GUS.

Komentarz Mariusza Zielonki, eksperta ekonomicznego Lewiatana

Nie najlepsze nastroje wśród konsumentów
źródło własne
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Mamy do czynienia z huśtawką nastrojów wśród konsumentów. Nadal w gospodarce przeważają pesymiści. Ten stan się nie zmienia od kwietnia 2020 r. Oczekiwanie jest jednak takie, że nastroje powinny ulegać mimo wszystko poprawie, biorąc pod uwagę choćby realny wzrost wartości wynagrodzeń. Tymczasem lipiec umacnia przewagę pesymistów. Szybszy wzrost odsetka pesymistów jest obserwowany przy odpowiedziach na pytanie, jak respondenci oceniają rozwój sytuacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

 

 

Huśtawka nastrojów jest prawdopodobnie spowodowana zapowiadaną już wcześniej podwyżką cen energii elektrycznej oraz gazu. Może o tym świadczyć choćby wskaźnik oceniający sytuację gospodarstw domowych w ciągu najbliższego roku. W lipcu odnotował najniższą wartość (-10,5 pkt.) od blisko 12 miesięcy.

Reklama

Gdyby oceniać możliwości konsumpcyjne Polek i Polaków tylko na podstawie danych o nastrojach to nie widać zbytniego potencjału do tak oczekiwanego odbicia konsumpcji. A ma być ona motorem napędowym gospodarki w tym roku.

 

Więcej komentarzy ekonomicznych w serwisie społecznościowym X, na profilu naszego eksperta Mariusza Zielonki, https://x.com/MariuszZielon11

 

Zobacz także: Mocna wyprzedaż na GPW. Co dalej z akcjami?

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Mariusz Zielonka

Mariusz Zielonka

Ekspert ekonomiczny Konfederacji Lewiatan.

Obserwuj autoraLinkedIn


Reklama
Reklama