Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wyniki finansowe spółki Forever Entertainment – rekomendacja na podstawie ostatniego kwartału 2022 roku

|
selectedselectedselected
Wyniki finansowe spółki Forever Entertainment – rekomendacja na podstawie ostatniego kwartału 2022 roku | FXMAG INWESTOR
własne źródło
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Komentarz BDM: Finalne wyniki Forever Entertainment za 4Q’22 na poziomie EBIT okazały się zgodne ze wcześniejszymi szacunkami, natomiast ostatecznie zysk netto był delikatnie niższy. Na przestrzeni omawianego kwartału spółka wypracowała 9,5 mln PLN przychodów (+82,3% r/r) - z czego 8,9 mln PLN odnosi się do przychodów ze sprzedaży produktów – wzrost o 92,6% r/r (zbliżone do naszych oczekiwań), a reszta czyli 0,7 mln PLN do zmiany stanu produktów – wzrost o 7,5% r/r (w naszych prognozach zakładaliśmy poziom ok 1,5 mln PLN). Największy wpływ na wzrost przychodów spółki w 4Q’22 miała premiera gry „FRONT MISSION 1st: Remake” (według naszych szacunków w omawianym kwartale sprzedała się w nakładzie ok. 50 tys. kopii wyłącznie na NS) oraz sprzedaż wydanej na przestrzeni 2022 r. „THE HOUSE OF THE DEAD: Remake” (na wszystkich głównych platformach).

 

Wyniki finansowe spółki Forever Entertainment – rekomendacja na podstawie ostatniego kwartału 2022 roku - 1Wyniki finansowe spółki Forever Entertainment – rekomendacja na podstawie ostatniego kwartału 2022 roku - 1

 

Reklama

Koszty działalności operacyjnej spółki w 4Q’22 wzrosły o 5,0% r/r do wartości 7,0 mln PLN. W omawianym okresie koszty usług obcych spadły r/r o 1,2% do poziomu 4,7 mln PLN (szacowaliśmy poziom ok. 5,5 mln PLN, tym samym jesteśmy pozytywnie zaskoczeni), natomiast wynagrodzenia urosły o 16,7% r/r do 1,7 mln PLN (zgodne z naszymi prognozami).

EBIT spółki za 4Q’22 roku wyniósł 2,5 mln PLN (vs -1,7 mln PLN w 4Q’21), natomiast skoryg. EBIT 5,2 mln PLN (korekta związana ze zmiana sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych pozycji „Rezerwy" = 1,43 mln PLN i „koszty prac B+R” = 1,28 mln PLN), co jest poziomem znacząco przebijającym nasze oczekiwania. EBITDA FOR za omawiany okres wyniosła 2,6 mln PLN (vs -1,4 mln PLN w 4Q’21), skoryg.

EBITDA sięgnęła 5,3 mln PLN. Działalności finansowa w 4Q’22 obniżyła wyniki spółki o 0,4 mln PLN.

 

Zysk netto za w ostatnim kwartale 2022 r. wyniósł 1,6 mln PLN (vs 1,6 mln PLN straty netto w 4Q’21), natomiast skoryg. zysk netto wyniósł 3,8 mln PLN (korekta związana ze zmiana sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych pozycji „Rezerwy" = 1,16 mln PLN i „koszty prac B+R” = 1,04 mln PLN). W 4Q’22 CF operacyjny wyniósł 1,9 mln PLN, CF inwestycyjny = -1,0 mln PLN, CF finansowy = -5 tys. PLN. Na koniec 2022 r. spółka posiadała 3,6 mln PLN środków pieniężnych i innych aktywów (+0,9 mln PLN q/q). W raporcie spółka poinformowała, że prace nad realizacją takich gier jak „FRONT MISSION 3: Remake”, a także drugich części remake’ów: „Panzer Dragoon” i „THE HOUSE OF THE DEAD” są na zaawansowanym etapie. Równolegle realizuje prace nad takimi tytułami jak: „Night Slashers: Remake”, „Shadowgate 2”, czy „Fear Effect: Reinvented”.

Reklama

FOR przygotowuje się realizacji kolejnych tytułów i negocjuje pozyskanie dalszych o potencjale sprzedaży, który w ocenie spółki znacznie przekracza potencjał sprzedażowy istotnych tytułów ujawnionych do tej pory. Forever Entertainment planuje wypłacić 0,1 PLN dywidendy na akcję z zysku 2022 roku. Na dywidendę ma trafić 2,7 mln PLN z 9,7 mln PLN ubiegłorocznego zysku (DY = 2,0%).

 

  • Przychody spółki za 4Q’22 wyniosły 9,5 mln PLN i były wyższe o 82,3% r/r (z czego 8,9 mln PLN odnosi się do przychodów ze sprzedaży produktów – wzrost o 92,6% r/r, a reszta czyli 0,7 mln PLN do zmiany stanu produktów – wzrost o 7,5% r/r).
  • Największy wpływ na wzrost przychodów spółki w 4Q’22 miała premiera gry “FRONT MISSION 1st: Remake” (wyłącznie na NS) oraz sprzedaż wydanej na przestrzeni 2022 r. „THE HOUSE OF THE DEAD: Remake” (na wszystkich głównych platformach).
  • Koszty działalności operacyjnej spółki wzrosły o 5,0% r/r do wartości 7,0 mln PLN za 4Q’22.
  • W omawianym okresie koszty usług obcych spadły r/r o 1,2% do poziomu 4,7 mln PLN, natomiast wynagrodzenia urosły o 16,7% r/r do 1,7 mln PLN.
  • EBIT za 4Q’22 roku wyniósł 2,5 mln PLN (vs -1,7 mln PLN w 4Q’21), natomiast skoryg. EBIT 5,2 mln PLN (korekta związana ze zmiana sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych pozycji „Rezerwy" = 1,43 mln PLN i „koszty prac B+R” = 1,28 mln PLN).
  • EBITDA spółki za omawiany okres wyniosła 2,6 mln PLN (vs -1,4 mln PLN w 4Q’21), skoryg. EBITDA sięgnęła 5,3 mln PLN.
  • Działalności finansowa w 4Q’22 obniżyła wyniki spółki o 0,4 mln PLN.
  • Zysk netto za w ostatnim kwartale 2022 r. wyniósł 1,6 mln PLN (vs 1,6 mln PLN straty netto w 4Q’21), natomiast skoryg. zysk netto wyniósł 3,8 mln PLN (korekta związana ze zmiana sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych pozycji „Rezerwy" = 1,16 mln PLN i „koszty prac B+R” = 1,04 mln PLN).
  • W 4Q’22 CF operacyjny wyniósł 1,9 mln PLN, CF inwestycyjny = -1,0 mln PLN, CF finansowy = -5 tys. PLN. Na koniec 2022 r. spółka posiadała 3,6 mln PLN środków pieniężnych i innych aktywów (+0,9 mln PLN q/q).
  • W omawianym okresie należności od pozostałych jednostek spadły q/q o 0,5 mln PLN do poziomu 5,6 mln PLN. Rezerwy na zobowiązania spadły q/q o 1,7 mln PLN do 2,9 mln PLN. Zobowiązania krótkoterminowe urosły q/q o 1,6 mln PLN do 5,6 mln PLN.
  • Na koniec 4Q’22 zapasy urosły o 0,4 mln PLN do 5,9 mln PLN: wzrost zaliczek na dostawy i usługi o 0,4 mln PLN.
  • W całym 2022 r. spółka wypracowała 45,1 mln PLN przychodów (+74,5% r/r), 15,0 mln PLN skoryg. EBITDA oraz 11,9 mln PLN skoryg. zysku netto.
  • W raporcie spółka poinformowała, że prace nad realizacją takich gier jak „FRONT MISSION 3: Remake”, a także drugich części remake’ów: „Panzer Dragoon” i „THE HOUSE OF THE DEAD” są na zaawansowanym etapie. Równolegle realizuje prace nad takimi tytułami jak: „Night Slashers: Remake”, „Shadowgate 2”, czy „Fear Effect: Reinvented”.
  • FOR przygotowuje się realizacji kolejnych tytułów i negocjuje pozyskanie dalszych o potencjale sprzedaży, który w ocenie spółki znacznie przekracza potencjał sprzedażowy istotnych tytułów ujawnionych do tej pory. Zgodnie z przyjętą polityką informacyjną spółka będzie prezentować kolejne tytuły, gdy będzie rozpoczynała się ich kampania marketingowa.
  • FOR zatrudnia obecnie łącznie ponad 250 osób, we wszystkich spółkach, w których posiada zaangażowanie kapitałowe.
  • Rok 2022 był Forever Entertainment czasem wzmożonych inwestycji w gry o budżetach produkcyjnych większych od realizowanych w poprzednich latach. W ramach tych inwestycji spółka zwiększyła zatrudnienie o 18,2% w ubiegłym roku obrotowym. Wzrost zatrudnienia w spółce oraz wynagrodzeń, wpłynęły na wzrost kosztów wynagrodzeń wraz z narzutami do 6 877 tys. PLN, tj. o 23,0 % za 2022 rok w porównaniu do poprzedniego roku.
  • Spółka planuje wnioskować o ulgę B+R za 2022 rok i skorzystać z dodatkowego odliczenia 243 tys. PLN w ramach tej ulgi. Ponadto w księgach zostały ujęte koszty B+R za lata 2019-2021. Spółka rozksięgowując te koszty zamierza dodatkowo odliczyć od podatku za 2022 rok kwotę 243 tys. PLN (łącznie 486 tys. PLN). Od stycznia 2023 roku FOR rozlicza jednorazowo koszty B+R w RZiS dla danego tytułu w miesiącu jego premiery.
  • Forever Entertainment planuje wypłacić 0,1 PLN dywidendy na akcję z zysku 2022 roku. Na dywidendę ma trafić 2,7 mln PLN z 9,7 mln PLN ubiegłorocznego zysku (DY = 2,0%).

 

Wyniki finansowe spółki Forever Entertainment – rekomendacja na podstawie ostatniego kwartału 2022 roku - 2Wyniki finansowe spółki Forever Entertainment – rekomendacja na podstawie ostatniego kwartału 2022 roku - 2

Wyniki finansowe spółki Forever Entertainment – rekomendacja na podstawie ostatniego kwartału 2022 roku - 3Wyniki finansowe spółki Forever Entertainment – rekomendacja na podstawie ostatniego kwartału 2022 roku - 3

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama