Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ultimate Games: Omówienie wyników za 4Q21 [wolumeny sprzedaży, przychody, koszty operacyjne, EBITDA, znorm. zysk netto, przepływy pieniężne, gotówka netto]

|
selectedselectedselected
Ultimate Games: Omówienie wyników za 4Q21 [wolumeny sprzedaży, przychody, koszty operacyjne, EBITDA, znorm. zysk netto, przepływy pieniężne, gotówka netto] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Opinia. Wyniki są zgodne z opublikowanymi wcześniej danymi wstępnymi. 4Q21 był raczej słabszym kwartałem dla spółki ze względu na brak istotnych nowych premier (spółka planuje kilka istotnych premier w 1H22 w tym niedawno wydany CMS18 na N. Switch oraz Ultimate Fishing Simulator 2). Ultimate Games jest obecnie wyceniane na 2021E P/E 21x, co uważamy za wymagający poziom, nawet uwzględniając oczekiwaną poprawę wyników w 2022 r.

Ultimate Games wypracowało w 4Q21 PLN 6.0m przychodów ze sprzedaży produktów (zgodnie z danymi wstępnymi, 4% poniżej naszej prognozy), PLN 0.6m EBITDA (wobec naszej prognozy na poziomie PLN 2.2m) oraz PLN 0.9m znorm. zysku netto (zgodnie z danymi szacunkowymi).

Wolumeny sprzedaży

Spółka zaraportowała łączną sprzedaż w 2021 roku na poziomie 260 tys. kopii gier w Nintendo E-Shop (1.3m od początku funkcjonowania w sklepie) oraz 33.2 tys. w sklepie Microsoft Xbox (73.2k od początku).

Przychody

Łączne przychody spółki (z uwzględnieniem zmiany stanu produktów) wyniosły PLN 6.8m. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły PLN 6.0m (wzrost o 23% k/k oraz o 58% r/r) i były głównie wygenerowane przez segment PC który zrealizował sprzedaż na poziomie PLN 3.1m, wzrost o 114% k/k, segment konsolowy ze sprzedażą PLN 2.6m, spadek o 16% k/k oraz segment mobile przy sprzedaży PLN 0.3m, spadek o 15% k/k. W ciągu kwartału spółka sprzedała 35.3 tys. kopii gry House Flipper w wersji na N. Switch (vs. 18.1 tys kwartał wcześniej). Zmiana stanu produktów wyniosła PLN 0.8m (płasko k/k).

Koszty operacyjne

Koszty operacyjne wyniosły PLN 6.2m (wzrost o 51% k/k), głównie ze względu na wysoki poziom usług obcych które wyniosły PLN 5.5m (wzrost o 51% k/k) oraz wynagrodzenia na poziomie PLN 0.4m (wzrost o 25% k/k).

EBITDA

Reklama

EBITDA wyniosła PLN 0.6m (spadek o 62% k/k, istotnie słabiej vs. nasza prognoza PLN 2.2m, ze względu na wysoki poziom kosztów operacyjnych).

Znorm. zysk netto

Znormalizowany zysk netto wyniósł PLN 0.9m, spadek o 22% k/k, oraz istotnie poniżej naszej prognozy PLN 1.8m. Spółka zaraportowała wynik finansowy netto na poziomie PLN 0.1m, PLN 0.2m zysku z udziału w jednostkach stowarzyszonych oraz PLN 0.1m straty netto przypisanej udziałom mniejszościowym. Poziom podatku dochodowego w 4Q21 był nieistotny, a w całym roku 2021 wyniósł 21%

Przepływy pieniężne

Przepływy operacyjne netto wyniosły PLN -0.2m (wobec PLN 0.4m w 3Q21), ze względu na negatywny wpływ zmian w kapitale obrotowym, który wyniósł PLN 0.8m. Przepływy inwestycyjne netto wniosły PLN 0.3m, ze względu na pozytywny efekt sprzedaży udziałów w spółkach zależnych. Przepływy finansowe netto wyniosły PLN 0.6m i wynikały z podwyższenia kapitałów w spółkach zależnych przez inwestorów mniejszościowych.

Gotówka netto

Gotówka netto na koniec kwartału wyniosła PLN 17.6m, wzrost o 4% k/k.

Na koniec roku 2021 grupa Ultimate Games liczyła 16 spółek zależnych.

Ultimate Games: Omówienie wyników za 4Q21 [wolumeny sprzedaży, przychody, koszty operacyjne, EBITDA, znorm. zysk netto, przepływy pieniężne, gotówka netto] - 1Ultimate Games: Omówienie wyników za 4Q21 [wolumeny sprzedaży, przychody, koszty operacyjne, EBITDA, znorm. zysk netto, przepływy pieniężne, gotówka netto] - 1

Reklama

 

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama