Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

kiedy wyniki finansowe ultimate games

Opinia. Wyniki są zgodne z opublikowanymi wcześniej danymi wstępnymi. 4Q21 był raczej słabszym kwartałem dla spółki ze względu na brak istotnych nowych premier (spółka planuje kilka istotnych premier w 1H22 w tym niedawno wydany CMS18 na N. Switch oraz Ultimate Fishing Simulator 2). Ultimate Games jest obecnie wyceniane na 2021E P/E 21x, co uważamy za wymagający poziom, nawet uwzględniając oczekiwaną poprawę wyników w 2022 r.

Ultimate Games wypracowało w 4Q21 PLN 6.0m przychodów ze sprzedaży produktów (zgodnie z danymi wstępnymi, 4% poniżej naszej prognozy), PLN 0.6m EBITDA (wobec naszej prognozy na poziomie PLN 2.2m) oraz PLN 0.9m znorm. zysku netto (zgodnie z danymi szacunkowymi).

Wolumeny sprzedaży

Spółka zaraportowała łączną sprzedaż w 2021 roku na poziomie 260 tys. kopii gier w Nintendo E-Shop (1.3m od początku funkcjonowania w sklepie) oraz 33.2 tys. w sklepie Microsoft Xbox (73.2k od początku).

Przychody

Łączne przychody spółki (z uwzględnieniem zmiany stanu produktów) wyniosły PLN 6.8m. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły PLN 6.0m (wzrost o 23% k/k oraz o 58% r/r) i były głównie wygenerowane przez segment PC który zrealizował sprzedaż na poziomie PLN 3.1m, wzrost o 114% k/k, segment konsolowy ze sprzedażą PLN 2.6m, spadek o 16% k/k oraz segment mobile przy sprzedaży PLN 0.3m, spadek o 15% k/k. W ciągu kwartału spółka sprzedała 35.3 tys. kopii gry House Flipper w wersji na N. Switch (vs. 18.1 tys kwartał wcześniej). Zmiana stanu produktów wyniosła PLN 0.8m (płasko k/k).

Koszty operacyjne

Koszty operacyjne wyniosły PLN 6.2m (wzrost o 51% k/k), głównie ze względu na wysoki poziom usług obcych które wyniosły PLN 5.5m (wzrost o 51% k/k) oraz wynagrodzenia na poziomie PLN 0.4m (wzrost o 25% k/k).

EBITDA

Reklama

EBITDA wyniosła PLN 0.6m (spadek o 62% k/k, istotnie słabiej vs. nasza prognoza PLN 2.2m, ze względu na wysoki poziom kosztów operacyjnych).

Znorm. zysk netto

Znormalizowany zysk netto wyniósł PLN 0.9m, spadek o 22% k/k, oraz istotnie poniżej naszej prognozy PLN 1.8m. Spółka zaraportowała wynik finansowy netto na poziomie PLN 0.1m, PLN 0.2m zysku z udziału w jednostkach stowarzyszonych oraz PLN 0.1m straty netto przypisanej udziałom mniejszościowym. Poziom podatku dochodowego w 4Q21 był nieistotny, a w całym roku 2021 wyniósł 21%

Przepływy pieniężne

Przepływy operacyjne netto wyniosły PLN -0.2m (wobec PLN 0.4m w 3Q21), ze względu na negatywny wpływ zmian w kapitale obrotowym, który wyniósł PLN 0.8m. Przepływy inwestycyjne netto wniosły PLN 0.3m, ze względu na pozytywny efekt sprzedaży udziałów w spółkach zależnych. Przepływy finansowe netto wyniosły PLN 0.6m i wynikały z podwyższenia kapitałów w spółkach zależnych przez inwestorów mniejszościowych.

Gotówka netto

Gotówka netto na koniec kwartału wyniosła PLN 17.6m, wzrost o 4% k/k.

Na koniec roku 2021 grupa Ultimate Games liczyła 16 spółek zależnych.

Ultimate Games: Omówienie wyników za 4Q21 [wolumeny sprzedaży, przychody, koszty operacyjne, EBITDA, znorm. zysk netto, przepływy pieniężne, gotówka netto] - 1Ultimate Games: Omówienie wyników za 4Q21 [wolumeny sprzedaży, przychody, koszty operacyjne, EBITDA, znorm. zysk netto, przepływy pieniężne, gotówka netto] - 1

Reklama

 

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW

Czytaj więcej

Artykuły związane z kiedy wyniki finansowe ultimate games