Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ultimate Games: Oczekując na bardziej sprzyjający czas. [Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW]

|
selectedselectedselected
Ultimate Games: Oczekując na bardziej sprzyjający czas. [Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W 2021 r. Ultimate Games wydało 83 gry, niemniej nie było pośród nich istotniejszych premier. Pomimo tego, spółce udało się zwiększyć przychody dzięki stabilniej sprzedaży Ultimate Fishing Simulator, House Flippera oraz innych gier z back catalogue.

Wyniki finansowe zostały jednak obciążone wysokim udziałem deweloperów w zyskach, a także rosnącymi kosztami utrzymania zespołów. Spodziewamy się, iż w 2022E spółka osiągnie wyraźną poprawę wyników r/r dzięki premierom gier takich jak CMS Pocket Edition 2 (port CMS18 na N. Switch), Mr. Prepper na konsolach, Ultimate Fishing Simulator 2 na PC i Electrician Simulator na PC oraz Ultimate Fishing Simulator na Oculus Quest 2. Niemniej jednak, spodziewamy się że większy sukces spółka może odnieść w 2023E gdy to oczekujemy premiery gry Ultimate Hunting, szacując jej sprzedaż na 150k kopii w 12M od premiery. Prognozujemy 2022E/23E przychody Ultimate Games na PLN 29.6m/35.7m (+17%/+21% r/r) oraz znorm. zysk netto na PLN 6.9m/10.1m (+35% i +46% r/r). Na naszych prognozach spółka jest wyceniana na 2022E/23E P/E 14.3x/9.8x z dwucyfrowym dyskontem do spółek porównywalnych. Podtrzymujemy naszą rekomendacje TRZYMAJ oraz obniżamy FV do PLN 18.0 (5% potencjału spadku), ze względu na wyższą premię za ryzyko (wojna w Ukrainie) oraz wyższą stopę wolną od ryzyka w modelu.

Ultimate Fishing Simulator 2

Spółka niedawno zakończyła playtesty gry, uzyskując średnie oceny graczy na poziomie 82.6%, co uważamy za solidny wynik. Obecnie drugą część playtestów planowaną na lipiec, a data premiery gry we wczesnym dostępie wyznaczona została na 25 sierpnia 2022. Biorąc pod uwagę satysfakcjonującą sprzedaż UFS1 na poziomie blisko 300k kopii w cyklu życia, oczekujemy że kontynuacja gry może osiągnąć sprzedaż 100k kopii w pierwszych 12M od premiery.

Ultimate Hunting i kolejne gry

Ultimate Hunting przy swoim wysokim ok. PLN 5m budżecie pozostaje kluczowym projektem w portfolio spółki. Obecnie spodziewamy się premiery gry w 2023E oraz sprzedaży 150k kopii w 12M. Co więcej, spółka już ujawniła że pracuje nad kolejnym dużym projektem, co sprawia że spodziewamy się kolejnej dużej premiery w 2024E. Widzimy także potencjał podpisania przez spółkę kontraktów na produkcję potów na N. Switch dla gier takich jak CMS21 czy House Flipper 2.

Marża operacyjna

Prognozujemy, iż Ultimate Games poprawi marże operacyjną do poziomu 27%/31% w 2022E/23E ze względu na wyższy udział nowych gier w sprzedaży vs. 2021 rok. W latach 2024+ spodziewamy się stabilizacji marży na poziomie 29-30%.

Dywidenda

Reklama

Oczekujemy, iż spółka będzie utrzymywać atrakcyjną politykę dywidendową (DPS PLN 1.5 w 2022 r., DY 7.9%) także w kolejnych latach, zakładając 2023E/24E DPS odpowiednio PLN 1.1 i PLN 1.6 (DY 5.9%/8.7%).

Ultimate Games: Oczekując na bardziej sprzyjający czas. [Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW] - 1Ultimate Games: Oczekując na bardziej sprzyjający czas. [Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW] - 1

Ultimate Games: Oczekując na bardziej sprzyjający czas. [Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW] - 2Ultimate Games: Oczekując na bardziej sprzyjający czas. [Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW] - 2

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama