Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w listopadzie 2022 r., słabiej on-line

|
selectedselectedselected
TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w listopadzie 2022 r., słabiej on-line | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Wpływ na rynek: NEUTRALNY

Zgodnie z polityką informacyjną, TIM raportem bieżącym poinformował o wielkości sprzedaży w biznesie handlowym (TIM SA) w listopadzie 2022 r.

  • Sprzedaż ogółem wyniosła 123 mln zł (+4% r/r), tym samym utrzymano trend wzrostowy (wydźwięk pozytywny). Dynamika wciąż jednak pozostaje wyraźnie poniżej inflacji. Realnie więc sprzedaż jest niższa r/r (wydźwięk negatywny). Narastająco od początku roku przychody przekroczyły 1,3 mld zł (+16,5%).
  • Sprzedaż w segmencie e-commerce spadła w listopadzie do ok. 83,6 mln zł (-1% r/r). To już kolejny miesiąc, w którym dynamika w kanale on-line nie nadąża za zmianami całkowitych przychodów TIM SA. Pokazuje to naszym zdaniem, że w okresie pandemii (utrudnione warunki handlu w kanale tradycyjnym w 2020/21 r. – zamknięte sklepy stacjonarne) a potem przy niższej dostępności niektórych towarów (zaburzone łańcuchy dostaw w 2021 r.), TIM dodatkowo korzystał na sytuacji zewnętrznej uzyskując ponadprzeciętne wzrosty sprzedaży w segmencie e-commerce.
  • Udział sprzedaży w kanale internetowym spadł do 68% (vs 71% przed rokiem), poniżej średniej dla roku ubiegłego (71%).
  • W 2022 r. listopad miał tyle samo dni roboczych co przed rokiem (20 dni), dlatego średnia dzienna wartość obrotu e-commerce również spadła o 1% r/r.
  • Pomimo słabszej koniunktury wciąż realne pozostaje osiągnięcie zakładanej przez nas wielkości przychodów w biznesie handlowym (TIM SA) w całym 2022 r. na poziomie ok. 1,48 mld zł. Do realizacji tej prognozy brakuje jeszcze ok. 108 mln zł. Dla porównania przed rokiem TIM SA miał w grudniu 107 mln zł sprzedaży (ale w tym roku grudzień ma o 1 dzień roboczy mniej). O ile TIM nie zdecyduje się na znaczące odpisy w II półroczu (czego nie zakładamy), nie powinno być żadnego problemu z wykonaniem prognoz zysku EBITDA oraz netto na poziomie odpowiednio 120 mln zł i 91 mln zł dla TIM SA (EV/EBITDA=4,3x, P/E=6,2x; dla danych skonsolidowanych).

TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w listopadzie 2022 r., słabiej on-line - 1TIM SA: Utrzymana dodatnia dynamika w listopadzie 2022 r., słabiej on-line - 1

 

Ostatni raport wydany w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego w dniu 6.06.2022 r. z ceną docelową 54,3 zł. Cena w dniu wydania 33,5 zł.

Reklama

 

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama