Wpływ na rynek: NEUTRALNY
Zgodnie z polityką informacyjną, TIM raportem bieżącym poinformował o wielkości sprzedaży w biznesie handlowym (TIM SA) we wrześniu 2022 r.
Komentarz Michał Sztabler:
- Sprzedaż ogółem wyniosła 127,5 mln zł (+4% r/r), pozwalając utrzymać dodatnią dynamikę przychodów pomimo słabnięcia koniunktury (wydźwięk pozytywny). Dynamika pozostaje jednak niska (vs ok. 10% w miesiącach II kwartału) i wyraźnie poniżej inflacji. Realnie więc sprzedaż jest niższa r/r (wydźwięk negatywny). Narastająco od początku roku przychody wzrosły do 1,09 mld zł (+19%).
- Sprzedaż w segmencie e-commerce wzrosła we wrześniu do ok. 90 mln zł (+6% r/r).
- Udział sprzedaży w kanale internetowym wyniósł 70% (vs 69% przed rokiem), poniżej średniej dla roku ubiegłego (71%).
- W 2022 r. wrzesień miał tyle samo dni roboczych co przed rokiem (22 dni), dlatego średnia dzienna wartość obrotu ecommerce również wzrosła o 6% r/r. Nie licząc rewelacyjnego wyniku marca, dzienna sprzedaż w segmencie e-commerce po raz pierwszy w tym roku przekroczyła 4 mln zł.
- W całym III kwartale przychody wyniosły prawie 350 mln zł (+4% r/r). Utrzymanie poziomu sprzedaży sprzed roku w 4Q2022 pozwoliłoby osiągnąć w całym br. ok. 1.430 mln zł przychodów w części handlowej (TIM SA), nieco poniżej naszych całorocznych założeń (1.480 mln zł).
- Także wyniki innych firm z sektora (np. Grodna) potwierdzają lekką odbudowę popytu, choć już przy wyraźnie niższej dynamice wzrostu przychodów.
Ostatni raport wydany w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego w dniu 6.06.2022 r. z ceną docelową 54,3 zł. Cena w dniu wydania 33,5 zł.