Odzieżowy gigant nieco rozczarował wynikami za trzeci kwartał. Przychody ze sprzedaży LPP okazały się niższe od oczekiwań, podobnie jak wypracowany zysk netto. Ponadto spółka obniżyła o 1 mld złotych prognozę przychodów ze sprzedaży na dobiegający końca rok. I to mimo tego, że sprzedaż w ostatnich tygodniach znacząc o wzrosła względem poprzedniego roku. Na czwartkowej sesji akcje LPP wyraźnie tanieją.
LPP poniżej oczekiwań, a prognozy lekko w dół
Największa polska spółka odzieżowa opublikowała po zakończeniu środowej sesji sprawozdanie finansowe za trzeci kwartał (roku obrotowego 2023/24). Wyniki LPP okazały się rozczarowujące, szczególnie w zakresie przychodów ze sprzedaży i zysku netto.
Przychody ze sprzedaży Grupy LPP w trzecim kwartale wyniosły 4,351 mld PLN, wobec oczekiwanych przez analityków 4,666 mld złotych. Były więc o niecałe 7 proc. niższe od założeń konsensusu. Jednocześnie sprzedaż w ujęciu rocznym zanotowała nieznaczny spadek o -0,4 proc.
Skonsolidowany zysk netto LPP w trzecim kwartale wyniósł 575,6 mln złotych, podczas gdy analitycy zakładali wynik netto na poziomie 617,4 mln złotych. Zysk netto w ujęciu rocznym wzrósł natomiast o 45,5 proc. (w trzecim kwartale poprzedniego roku obrotowego LPP osiągnął zysk netto 395,45 mln złotych).
Zobacz także: Euforia na akcjach zapomnianej spółki z GPW - kurs wystrzelił po informacji od insidera!
#giełdamojapasja#1wykresdziennie
— Analityk Fundamentalny (@AnalitykF) December 14, 2023
Może po prostu warto wybierać dobre spółki? #LPP wyniki Q3 2023/24. One nawet bez rosji sobie poradzą...https://t.co/uTW2NhfSbP pic.twitter.com/sna66PEeSL
Niższe od oczekiwań analityków okazały się również zysk operacyjny oraz wynik EBITDA - EBIT (zysk operacyjny) wyniósł 802,6 mln PLN, wobec oczekiwanych niecałych 830 mln złotych, natomiast wynik EBITDA był o ponad 3 proc. niższy od założeń konsensusu i wyniósł 1,159 mld PLN. Wynik EBIT był wyższy o niecałe 57 proc. w skali roku, natomiast EBITDA wzrósł o 45,2 proc. rdr.
Po trzech kwartałach LPP notuje przychody o 7 proc. wyższe niż rok temu, przy jednoczesnym spadku wyników sprzedaży z e-commerce o 6,2 proc. rdr.
Oprócz wyników zauważalnie niższych od oczekiwań rynku, LPP zaktualizowało również swoje prognozy na dobiegający końca rok finansowy 2023/24 - spółka zakłada możliwość wypracowania ponad 17 mld złotych przychodów ze sprzedaży, podczas gdy jeszcze we wrześniu zakładała sprzedaż na poziomie co najmniej 18 mld PLN - to zaś oznacza rewizję prognoz o 1 mld złotych w dół. LPP - mimo słabszych od oczekiwań przychodów za trzeci kwartał - poinformowało o mocnych wynikach sprzedaży za okres od 1 listopada do 12 grudnia. Wzrosty miały wynieść kilkanaście procent w skali roku w kanałach online i dwucyfrowy wzrost w sklepach stacjonarnych.
#giełdamojapasja#1wykresdziennie
— Analityk Fundamentalny (@AnalitykF) December 13, 2023
Praca #LPP nad zapasami naprawdę godna podziwu. Coś mi się wydaje, że to nie musi być koniec.https://t.co/FHalajZXax pic.twitter.com/LytZje9VIl
W tym roku powierzchnia sklepów należących do LPP ma wzrosnąć o 20 proc. Rdr, przede wszystkim za sprawą rozwoju sieci Sinsay.
Grupa LPP spodziewa się w przyszłym roku obrotowym (2024/25) przychodów ze sprzedaży na poziomie ok. 20 mld złotych, przy utrzymaniu wysokich marż brutto w przedziale 52-53 proc. W roku 2024/25 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż poniżej 40 proc.)
Przyszłoroczne nakłady inwestycyjne mają wynieść co najmniej 1,3 mld złotych, z czego większość ma być przeznaczona na nowe sklepy.
Na koniec października Grupa LPP prowadziła 2206 sklepów w 27 krajach. To o 369 więcej niż przed rokiem. W Polsce miała ich 1082 (o 101 więcej), a za granicą 1124 (wzrost o 268).
Na czwartkowej sesji akcje LPP tracą ponad 4,5 proc., spadając do poziomu poniżej 16 000 PLN. Wciąż jednak są na ponad 50 proc. plusie od początku roku.
Czytaj również: Przełomowa wiadomość od spółki z GPW! Polski lek na zabójczy nowotwór coraz bliżej