AmRest odnotował 0,1 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 19,9 mln euro straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 13,9 mln euro wobec 9,7 mln euro straty rok wcześniej.
Wynik EBITDA wyniósł w I kw. br. 75,3 mln euro wobec 49,6 mln euro rok wcześniej.
Skorygowana EBITDA wyniosła odpowiednio: 75,9 mln euro wobec 51,1 mln euro rok wcześniej. Marża skorygowanej EBITDA wyniosła w I kw. br. 15% wobec 13,5% rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 507 mln euro w I kw. 2022 r. wobec 380 mln euro rok wcześniej.
Na koniec I kwartału dług netto spółki wyniósł 484,1 mln euro, a jej pozycja gotówka 179,5 mln euro.
***
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.