Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rainbow Tours: prezentacja wyników finansowych za 1Q22 oraz kwietniowych przychodów ze sprzedaży [NEGATYWNIE]

|
selectedselectedselected
Rainbow Tours: prezentacja wyników finansowych za 1Q22 oraz kwietniowych przychodów ze sprzedaży [NEGATYWNIE] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Rainbow Tours zaprezentowało wyniki za 1Q22 i kwietniowe przychody ze sprzedaży:

  • Przychody w 1Q22 wyniosły 315,8 mln PLN (wobec 75,4 mln PLN w 1Q21), zgodnie z naszą prognozą i oczekiwaniami rynku.
  • Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 30,0 mln PLN (wobec 8,6 mln PLN w 1Q21), 25% poniżej poziomu z 1Q19.
  • Marża brutto w 1Q22 wyniosła 9,5% (wobec 11,5% w 1Q21 i 16,2% w 1Q19), podczas gdy oczekiwaliśmy marży brutto na poziomie 15,0%.
  • SG&A wyniosły 37,5 mln PLN (vs. 19,8 mln PLN w 1Q21), 11,9% przychodów (vs. 26,2% w 1Q21).
  • EBITDA sięgnęła -1,3 mln PLN (vs. -4,7 mln PLN w 1Q21), podczas gdy oczekiwaliśmy EBITDA na poziomie 5,6 mln zł, a konsensus rynkowy wynosił 6,8 mln PLN.
  • EBIT ukształtował się na poziomie -7,8 mln PLN (wobec -9,6 mln PLN w 1Q21). Prognozowaliśmy EBIT na poziomie 0,8 mln PLN w 1Q22, konsensus rynkowy był na poziomie 3,3 mln PLN.
  • Strata netto wyniosła -6,4 mln PLN (wobec -9,2 mln PLN w 1Q21 i 2,8 mln PLN w 1Q19). Konsensus rynkowy na I kw. 22 wyniósł 1,0 mln PLN.
  • Dług netto osiągnął 66,0 mln PLN na koniec 1Q22 (wobec 137,1 mln PLN na koniec 1Q21), co implikuje wskaźnik dług netto/EBITDA na poziomie 1,5x.
  • Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były ujemne w 1Q22 i wyniosły -37,6 mln PLN (wobec 0,3 mln PLN w 1Q21).
  • Capex w 1Q22 wyniósł 0,2 mln PLN (wobec 0,4 mln PLN w 1Q21).
  • Kwietniowe przychody ze sprzedaży wyniosły 80,9 mln PLN (wobec 38,1 mln PLN w kwietniu 2021 r.) i były o 14% wyższe niż przychody w kwietniu 2019 r. Narastająco w pierwszych 4 miesiącach 2022 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 398 mln PLN (wobec 113,7 mln PLN w okresie styczeń-kwiecień-2021), 26% powyżej poziomu z 2019 roku.

 

Opinia: NEGATYWNIE Wyniki za 1Q22 przedstawione przez Rainbow Tours postrzegamy negatywne, ponieważ EBITDA i zysk netto były znacznie poniżej oczekiwań inwestorów. Zauważamy, że chociaż przychody były zasadniczo zgodne z naszymi prognozami i oczekiwaniami rynku z wyraźną poprawą rdr, marża brutto była znacznie poniżej naszej prognozy. MBNS wyniosła 9,51% w 1Q22 wobec 11,46% w 1Q21 i 16,21% w 1Q19. Naszym zdaniem na marżę brutto w 1Q22 negatywny wpływ miała przede wszystkim zmiana kursów walut oraz wzrost cen paliw. SG&A w 1Q22 pozostawały pod kontrolą. EBITDA w 1Q22 była ujemna, na poziomie -1,3 mln PLN (wobec -4,7 mln PLN w 1Q21), podczas gdy oczekiwania rynkowe wyniosły 6,8 mln PLN. Spółka wygenerowała stratę netto w 1Q22 na poziomie -6,4 mln zł, podczas gdy oczekiwania rynkowe wynosiły 1,0 mln zł. Bilans na koniec 1Q22 był zdrowy - wskaźnik dług netto do EBITDA na koniec 1Q22 wyniósł 1,5x. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były ujemny w 1Q22 i wyniosły-37,6 mln zł.

Wskazujemy, że kwietniowe przychody ze sprzedaży przekroczyły poziom z 2019 r. (14% poprawa w stosunku do kwietnia 2019 r.), ale zauważamy, że dynamika w porównaniu z 2019 r. była wolniejsza niż w poprzednich miesiącach. Narastająco po 4 miesiącach 2022 roku Rainbow Tours wygenerowało o 26% wyższe przychody ze sprzedaży niż w porównywalnym okresie 2019 roku.

Reklama

Rainbow Tours: Wyniki za 1Q22 poniżej oczekiwań rynkowych; Kwietniowe przychody ze sprzedaży 14% powyżej poziomu z 2019 r. – Negatywnie - 1Rainbow Tours: Wyniki za 1Q22 poniżej oczekiwań rynkowych; Kwietniowe przychody ze sprzedaży 14% powyżej poziomu z 2019 r. – Negatywnie - 1

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama