Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Polska, Francja, UK, Niemcy, CEE, Hiszpania - analizujemy rynki zbytu dla spółki Wielton

|
selectedselectedselected
Polska, Francja, UK, Niemcy, CEE, Hiszpania - analizujemy rynki zbytu dla spółki Wielton  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

#Polska

- Niższa dynamika wzrostu vs. rynek wynika z wysokiej dynamiki wzrostu w kategorii chłodni, gdzie spółka nie jest obecna

- Mocno spada natomiast rynek kurtyn gdzie spółka ma wysokie udziały rynkowe

- Spółka jest beneficjentem wzrostu rynku wywrotek (wzrost rynku o +28% r./r.), po Q1’23 Wielton był liderem w rejestracjach tej grupy produktowej (154 szt. vs. 84)

- Backlog na poziomie 4980 szt. (3msc produkcji), przychody 167,5mln PLN vs. 154,5mln PLN

Reklama

- Większa koncentracja na klientach, którzy oczekują produktu spersonalizowanego.

Zobacz także: Akcje Wielton SA (WIELTON), notowania GPW: podsumowanie konferencji wynikowej, #Outlook

 

 

Polska, Francja, UK, Niemcy, CEE, Hiszpania - analizujemy rynki zbytu dla spółki Wielton  - 1Polska, Francja, UK, Niemcy, CEE, Hiszpania - analizujemy rynki zbytu dla spółki Wielton  - 1

 

#Francja

- Bezpieczny poziom backlogu (ok. 5msc), udziały bez zmian na poziomie ~19,5%, przychody 189mln PLN vs. 205mln PLN

Reklama

- Mocna sprzedaż naczep podkontenerowych (119 vs. 86)

- Prace nad poprawą efektywności oraz wyjściem na dodatni wynik w kolejnych kwartałach

 

#UK

- Spadek na rynku brytyjskim vs. rosnący rynek wynika głównie z braku realizacji kontraktu dla Amazona w br.

- LD produkuje obecnie sporo produktów spersonalizowanych, co wiążę się z mniejszym wolumenem produkcji ale zapewnia wysoką poziom zysku

Reklama

- Przychody 156 vs. 124mln PLN, przy płaskim wolumenie sprzedaży, backlog zapewniający produkcje na 5msc

- Guillen rozpoczął produkcję podkontenrerówek na rynek UK, co powinno pozytywnie wpływać zarówno na udziały LD jak i produkcję i wyniki Guillena

 

#Niemcy

- Tegoroczny plan sprzedaży >2700 szt. (+129% r./r.) może być trudny do zrealizowania

- Odsunięcie decyzji dotyczącej zakupu naczep przez klientów, wyczekiwanie na dofinansowania do zakupu naczep (15% ceny zakupu), projekt był już realizowany w poprzednich latach, decyzja dotycząca dofinansowania powinna zapaść w czerwcu

Reklama

 

#CEE

- Zarząd podtrzymuje tegoroczny plan sprzedaży na poziomie >1750 szt. (+39% r./r.) pomimo niskiego zaawansowania po Q1’23 (368 szt. tj. -24% r./r.)

- Dotychczas spółka była mocniej dostępna w wywrotkach, a mniej w kurtynach, gdzie dopiero teraz planowane jest mocniejsze wejście na rynek po rozpoczęciu bezpośredniej sprzedaży na Słowacji (dotychczas przez dealerów)

 

#Hiszpania

- Spadek na rynku hiszpańskim wynika z osłabienia popytu w segmencie kurtyn oraz braku obsługi klientów flotowych, którzy byli mocno aktywni na rynku w Q1’23

Reklama

- Dotychczas spółka nie obsługiwała klientów flotowych z uwagi na niski wolumen produkcji, od kolejnego kwartału oferta spółki ma być skierowana także do klientów flotowych

- Wzrost produkcji na rynek brytyjski już w Q2’23, pierwsze pojazdy do UK już pojechały, są to nowe rodziny produktowe oferowane przez hiszpańską spółkę dla LD.

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama