#Polska
- Niższa dynamika wzrostu vs. rynek wynika z wysokiej dynamiki wzrostu w kategorii chłodni, gdzie spółka nie jest obecna
- Mocno spada natomiast rynek kurtyn gdzie spółka ma wysokie udziały rynkowe
- Spółka jest beneficjentem wzrostu rynku wywrotek (wzrost rynku o +28% r./r.), po Q1’23 Wielton był liderem w rejestracjach tej grupy produktowej (154 szt. vs. 84)
- Backlog na poziomie 4980 szt. (3msc produkcji), przychody 167,5mln PLN vs. 154,5mln PLN
- Większa koncentracja na klientach, którzy oczekują produktu spersonalizowanego.
Zobacz także: Akcje Wielton SA (WIELTON), notowania GPW: podsumowanie konferencji wynikowej, #Outlook
#Francja
- Bezpieczny poziom backlogu (ok. 5msc), udziały bez zmian na poziomie ~19,5%, przychody 189mln PLN vs. 205mln PLN
- Mocna sprzedaż naczep podkontenerowych (119 vs. 86)
- Prace nad poprawą efektywności oraz wyjściem na dodatni wynik w kolejnych kwartałach
#UK
- Spadek na rynku brytyjskim vs. rosnący rynek wynika głównie z braku realizacji kontraktu dla Amazona w br.
- LD produkuje obecnie sporo produktów spersonalizowanych, co wiążę się z mniejszym wolumenem produkcji ale zapewnia wysoką poziom zysku
- Przychody 156 vs. 124mln PLN, przy płaskim wolumenie sprzedaży, backlog zapewniający produkcje na 5msc
- Guillen rozpoczął produkcję podkontenrerówek na rynek UK, co powinno pozytywnie wpływać zarówno na udziały LD jak i produkcję i wyniki Guillena
#Niemcy
- Tegoroczny plan sprzedaży >2700 szt. (+129% r./r.) może być trudny do zrealizowania
- Odsunięcie decyzji dotyczącej zakupu naczep przez klientów, wyczekiwanie na dofinansowania do zakupu naczep (15% ceny zakupu), projekt był już realizowany w poprzednich latach, decyzja dotycząca dofinansowania powinna zapaść w czerwcu
#CEE
- Zarząd podtrzymuje tegoroczny plan sprzedaży na poziomie >1750 szt. (+39% r./r.) pomimo niskiego zaawansowania po Q1’23 (368 szt. tj. -24% r./r.)
- Dotychczas spółka była mocniej dostępna w wywrotkach, a mniej w kurtynach, gdzie dopiero teraz planowane jest mocniejsze wejście na rynek po rozpoczęciu bezpośredniej sprzedaży na Słowacji (dotychczas przez dealerów)
#Hiszpania
- Spadek na rynku hiszpańskim wynika z osłabienia popytu w segmencie kurtyn oraz braku obsługi klientów flotowych, którzy byli mocno aktywni na rynku w Q1’23
- Dotychczas spółka nie obsługiwała klientów flotowych z uwagi na niski wolumen produkcji, od kolejnego kwartału oferta spółki ma być skierowana także do klientów flotowych
- Wzrost produkcji na rynek brytyjski już w Q2’23, pierwsze pojazdy do UK już pojechały, są to nowe rodziny produktowe oferowane przez hiszpańską spółkę dla LD.