Spółka Oponeo, znana ze sprzedaży opon samochodowych, przedstawiła wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r. Spółka zwiększyła przychody i obniżyła stratę netto w stosunku do 1 kwartału 2018 r.
14 maja po zakończeniu sesji na GPW, spółka Oponeo opublikowała wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r. W ujęciu skonsolidowanym przychody ze sprzedaży wyniosły 160,2 mln zł wobec 125,05 mln zł rok wcześniej. Był to wzrost o 28% rok do roku. Zysk ze sprzedaży wyniósł 26,6 mln zł wobec 20,59 mln zł w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Strata z działalności operacyjnej wyniosła 3,58 mln zł wobec 5,9 mln zł straty rok wcześniej. W 1 kwartale 2019 r. strata netto wyniosła 3,6 mln zł wobec 4,75 mln zł straty netto rok wcześniej.
W raporcie spółka poinformowała, że w 1 kwartale 2019 r. sprzedała 603,6 tysięcy opon, czyli o 24% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Grupa Oponeo sprzedała także 24,3 tys. felg (aluminiowych i stalowych), a więc o 25% więcej niż w 1 kwartale 2018 r. Dodano, że dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m. in. znaczącej pozycji rynkowej i szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w tej branży. W swym raporcie spółka przedstawiła także plany na przyszłość. Zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, która zakłada:
- umocnienie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży internetowej na rynkach zagranicznych,
- rozwój projektu sprzedaży rowerów oraz części i akcesoriów rowerowych za pośrednictwem spółki Dadelo S.A.,
- udoskonalanie procesów logistycznych.
Spółka Oponeo powstała w 1999 r. Zajmuje się sprzedażą internetową części motoryzacyjnych, głównie opon i felg. Jest liderem w tym zakresie na terenie kraju. Oponeo posiada też swoje sklepy w 13 krajach Europy oraz w USA. Spółka jest obecna na GPW od 2007 r.