Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji dla Miraculum od zalecenia TRZYMAJ ustalając wartość godziwą spółki na poziomie PLN 1.25 na akcję. W ostatnich kwartałach spółka sukcesywnie zwiększała skalę działalności (wzrost przychodów o 17% r/r do PLN 24m w 1H23), co wpłynęło na poprawę zysku EBITDA do PLN 0.8m w 1H23 (w porównaniu do znormalizowanej straty rok wcześniej).
W naszej ocenie strategia spółki opierająca się na rebrandingu posiadanych marek, rozwój sprzedaży w kanałach nowoczesnych (drogerie i dyskonty, jak również ecommerce) w Polsce oraz zagranicą powinny pozwolić spółce na osiągnięcie 2022- 25E CAGR przychodów na poziomie 12%. Jednocześnie wzrost skali oraz silniejsza pozycja negocjacyjna z partnerami oraz dostawcami mogą przełożyć się na poprawę marży brutto ze sprzedaży w nadchodzących latach. Z drugiej strony wskazujemy na wysoki poziom zadłużenia jako czynnik ryzyka. Obsługa zobowiązań finansowych oraz zapotrzebowanie na kapitał obrotowy w związku z rozwojem skali działalności mogą w naszej ocenie wymagać pozyskania dodatkowego kapitału przez spółkę, czy to w formie emisji akcji czy pożyczki od akcjonariuszy, jak to miało miejsce w ostatnich latach.
2022-25E CAGR przychodów na poziomie 12%. W okresie pierwszych ośmiu miesięcy 2023 roku Miraculum wygenerowało przychody na poziomie PLN 31.6m (wzrost o 13% r/r). W pierwszym półroczu, głównymi motorami wzrostu była sprzedaż kosmetyków do i po goleniu oraz do makijażu, jak również mocniejszy rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych (25% całości sprzedaży). Uważamy, że spółka będzie w stanie kontynuować zwiększanie skali działalności, głównie dzięki produktom perfumeryjnym oraz kosmetykom do makijażu. Po słabszym 2023E (prognozujemy 10% r/r wzrost przychodów ze względu na wysoką bazę) oczekujemy powrotu do dwucyfrowych dynamik wzrostu przychodów (powyżej rynku kosmetycznego, dla którego prognozowane są wzrosty o 5-6% rocznie).
Potencjał poprawy rentowności dzięki rosnącej skali działalności. W 2022 Miraculum zdołało osiągnąć pozytywny zysk EBITDA, zaś w 1H23 kontynuowało ten trend osiągając EBITDA PLN 0.8m (vs. PLN 0.3m w 1H22). Szacujemy, że dzięki zwiększaniu skali działalności, poprawie rentowności brutto ze sprzedaży (korzystniejszy mix produktowy oraz odbudowa marż poszczególnych grup produktowych) oraz dźwigni operacyjnej, Miraculum wygeneruje zysk EBITDA na poziomie PLN 1.4m w 2023E oraz PLN 2.8m w 2024E.
Wysoki poziom zadłużenia wciąż czynnikiem ryzyka. Na koniec 2Q23 spółka posiadała zadłużenie brutto PLN 17.9m (głównie pożyczki od akcjonariuszy) oraz środki pieniężne PLN 15tys. Mając na uwadze terminy spłat pożyczek, jak również planowy rozwój działalności (potencjalnie zwiększone zapotrzebowanie na kapitał obrotowy) dostrzegamy ryzyko konieczności pozyskania dodatkowego kapitału (np. poprzez emisję akcji).