Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

akcje Miraculum

Spółka Miraculum opublikowała wyniki za 3kw. 2023 osiągając EBITDA na poziomie PLN 715tys. oraz zysk netto w wysokości PLN 159tys (powyżej naszych oczekiwań), głównie dzięki poprawie marży brutto ze sprzedaży o 4.0pp r/r oraz utrzymaniu kosztów operacyjnych pod kontrolą.

 

Przychody wyniosły PLN 10.8m (-4% r/r), zgodnie z miesięcznymi danymi wstępnymi: PLN 3.2m w lipcu (-6% r/r), PLN 3.6m w sierpniu (+7% r/r) oraz PLN 3.9m we wrześniu (-9% r/r). Jednocześnie spółka zaraportowała 25% r/r wzrost sprzedaży segmentu ‘Perfumeria’ do poziomu PLN 3.2m (wspieranego przez produkty marki Chopin), podczas gdy segment ‘Kosmetyki do i po goleniu’ oraz ‘Kosmetyki do makijażu’ odnotowały spadek odpowiednio o 6% r/r oraz 20% r/r. Spółka poinformowała, że sprzedaż eksportowa była niższa o 23% r/r (PLN 3.1m) oraz odpowiadała za 29% całkowitej sprzedaży (zwracamy uwagę na wysoką bazę 3Q22 związaną z kontraktami w Arabii Saudyjskiej).

 

Reklama

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł PLN 4.2m (+7% r/r), co implikuje marżę brutto ze sprzedaży na poziomie 39.3% (+4.0pp r/r). Poprawa rentowności związana była przede wszystkim z korzystniejszą strukturą sprzedaży oraz wyższym udziałem produktów wysokomarżowych w segmencie ‘Perfumeria’ (marża 45%).

 

Zobacz także: Polska spółka z ambicjami publikuje wyniki! Jest zaskoczenie

 

EBITDA osiągnęła poziom PLN 0.7m (+25% r/r), co oznacza marżę EBITDA w wysokości 6.6% (w porównaniu do 5.1% w 3Q22). Koszty SG&A wzrosły w tym okresie o 2% r/r do PLN 3.8m.

 

Reklama

Zysk netto wyniósł PLN 159tys. (vs. nasza prognoza PLN 20tys), przy kosztach finansowych netto PLN 35tys.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły PLN -566tys (vs. PLN -501tys rok wcześniej). Spółka posiadała zapasy na poziomie PLN 13.1m na koniec 3Q23 (-4% r/r), osiągając cykl rotacji zapasów 155 dni (vs. 171 dni w 3Q22). Miraculum posiadało dług netto PLN 19.0m na koniec 3Q23 (-10% r/r).

 

Opinia: Pozytywnie. Zaraportowane wyniki były powyżej naszych oczekiwań dzięki wyższej r/r marży brutto ze sprzedaży (zasługa wysokomarżowego segmentu ‘Perfumeria’) oraz utrzymaniu kosztów SG&A pod kontrolą (4% poniżej naszych szacunków). Dodatkowo spółka obniżyła r/r poziom zapasów oraz długu netto. Zwracamy uwagę, że EBITDA w okresie 9M23 wyniosła PLN 1.5m (vs. PLN 0.9m rok wcześniej), w porównaniu do naszej całorocznej prognozy PLN 1.4m. Jednocześnie przypominamy, że spółka zaraportowała przychody PLN 5.0m w październiku (+8% r/r, nieznacznie powyżej naszych założeń).

 

Reklama

Miraculum: omówienie wyników finansowych za 3kw. 2023 [GPWPA 4.0] - 1Miraculum: omówienie wyników finansowych za 3kw. 2023 [GPWPA 4.0] - 1

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Czytaj więcej

Artykuły związane z akcje Miraculum