Na początku roku, inwestorzy obawiali się potencjalnego wpływu bezpłatnych aplikacji AI od zewnętrznych dostawców na wyniki sprzedaży Adobe.
Jednak gigant oprogramowania udowodnił, że się mylili – pochwalił się rekordowymi przychodami w wysokości 4,82 mld dolarów, napędzanymi silnym popytem na ich platformę chmurową i przełomowymi postępami w generatywnej sztucznej inteligencji. Segmenty mediów i doświadczeń cyfrowych wzrosły o 14 proc. każdy, podczas gdy przepływy pieniężne osiągnęły 2,14 mld dolarów.
Dzięki optymizmowi związanemu ze sztuczną inteligencją, od maja wartość spółki ADBE wzrosła o 42 proc. Firma Adobe, plasująca się tuż za Google i Microsoftem, jest uznawana za jedną z najbardziej "agresywnych" firm IT w erze sztucznej inteligencji.
Inwestorzy będą zadowoleni z optymizmu Adobe co do potencjału generatywnej sztucznej inteligencji w zakresie ulepszania oferty oprogramowania i przyspieszania wzrostu.