Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport]

|
selectedselectedselected
Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Artifex Mundi jest producentem, współproducentem i globalnym wydawcą gier na urządzenia mobilne oraz konsole i PC z 16-letnią historią działalności na globalnym rynku. Od 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na rynku głównym GPW.

 

Historycznie Artifex Mundi specjalizował się w produkcji gier z gatunku HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), łączących rozwiązywanie łamigłówek i znajdowanie ukrytych obiektów na rysunkach z elementami gier przygodowych. W portfelu spółki znajduje się ok. 85 tytułów (PC/mobile), z czego do końca 1H’23 łącznie ok. 49 z nich było dostępnych na co najmniej dwóch platformach konsolowych. Po premierze „Unsolved” (aplikacja scalająca w jednym miejscu gry HOPA), która miała miejsce pod koniec 2020 r., w kolejnych okresach segment gier F2P stawał się coraz ważniejszym elementem biznesu grupy. Obecnie odpowiada za blisko 90% generowanych przychodów. W czerwcu’23 za 98,4% tego segmentu odpowiadała wyżej wspomniana aplikacja „Unsolved”, natomiast pozostałe 1,6% stanowiła gra „Bladebound”. Spółka intensywnie inwestuje w rozwój kolejnych projektów opartych o formułę F2P. Aktualnie blisko połowa aktualnych sił produkcyjnych spółki skupiona jest na tworzeniu nowej gry RPG, która w 2Q’23 pozytywnie przeszła fazę technical soft-launchu.

 

Zobacz także: Wycena spółki Artifex Mundi SA! Ile są warte akcje tej firmy wg analityków DM BDM? - sprawdź szczegóły

 

Reklama

Opierając się na sposobie monetyzacji swoich produktów i usług spółka wyróżnia trzy segmenty swojej działalności:

  • segment F2P, który opera się na produkcji i wydawaniu gier monetyzowanych w modelu free-toplay. Obejmuje wyżej wspomnianą aplikację „Unsolved”, „Bladebounda” (tryb low maintenance mode) oraz rozwój nowej gry RPG.
  • segment gier HOPA, który nastawiony jest na maksymalizację zyskowności. Obecnie spółka nie produkuje nowych gier z gatunku Hidden Object Puzzle Adventure (HOPA). Artifex skupia się monetyzowaniu aktualnego portfela gier na PC/ mobile (85 tytułów) oraz portowaniu ich na konsole Xbox, PlayStation czy Nintendo Switch.
  • segment gier premium, który obejmował produkcję oraz działalność wydawniczą gier monetyzowanych w modelu premium. W 2020 roku spółka podjęła decyzję o zaprzestaniu działalności w tym obszarze i zakończenia realizowanych projektów z tego obszaru.

Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] - 1Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] - 1

 

Artifex Mundi zajmuje się produkcją oraz wydawaniem gier komputerowych, które są monetyzowane w dwóch modelach:

  • premium – w którym gracz dla uzyskania dostępu do pełniej wersji gry kupuje jej kopię. Jedną z odmian modelu premium jest try-before-you-buy, czyli „spróbuj zanim kupisz” – model sprzedaży, zgodnie z którym gracz ma możliwość przetestowania części gry za darmo, zanim podejmie decyzję o zakupie pełnej wersji.
  • free-to-play – model komercjalizacji gry zakładający, iż gra pobierana jest przez użytkownika za darmo, a jej twórcy zarabiają na systemie mikropłatności (gracze kupują w grze przedmioty, zdolności, punkty doświadczenia itd.) lub na wyświetlających się w grze reklamach. Począwszy od 2016 r. Artifex Mundi rozwija i komercjalizuje gry w tym modelu.

Gry z portfela spółki dostępne są na najważniejszych platformach sprzętowych, w tym komputerach klasy PC i Mac, urządzeniach mobilnych (smartfonach, tabletach i innych urządzeniach sterowanych m.in. systemami Android, iOS) oraz konsolach do gier (Xbox, PlayStation, Nintento Switch).

 

Reklama

Obecna struktura organizacyjna spółki dzieli się na trzy obszary:

  • Studio HOPA złożone z ok. 42 osób, które czuwa nad obecnie najważniejszy projektem „Unsolved”, portuje obecny katalog 85 gier na konsole;
  • Studio F2P RPG (36 osób) pracuje nad nową grą RPG, realizuje dwa projekty GameINN oraz czuwa nad monetyzacją „Bladebounda” (znajduje się w trybie „low maintenance mode”);
  • Back office (21 osób) obejmujący zarząd, BI/marketing, finanse i inne obszary.

Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] - 2Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] - 2

 

Ostatnia aktualizacja strategii spółki zakłada, jej koncentrację zasobów zarówno kapitałowych, jak i osobowych, na rozwoju działalności deweloperskiej i wydawniczej w segmencie gier free-to-play przy równoczesnym zakończeniu, w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym, działalności w segmencie gier premium.

Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] - 3Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] - 3

Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] - 4Model biznesowy i strategia znanej spółki z GPW z branży gier [raport] - 4

Reklama

 

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama