16 listopada znana spółka z branży kosmetycznej – Miraculum opublikowała wyniki finansowe za III kwartał. Spółka odnotowała wzrost przychodów, obniżenie kosztów i niższą stratę z działalności operacyjnej.
16 listopada po sesji na GPW spółka Miraculum opublikowała wyniki kwartalne. W III kwartale przychody wyniosły 6,23 mln zł wobec 5,7 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 9% rok do roku. Strata z działalności operacyjnej była niższa niż przed rokiem i wyniosła 672,4 tys. zł w porównaniu do 1,17 mln zł w III kwartale zeszłego roku. Spółka zakończyła III kwartał stratą netto w wysokości 831,5 tys. zł wobec zysku netto na poziomie 1,06 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł -431 tys. zł wobec -928 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W raporcie spółka zwróciła uwagę, że w III kwartale odnotowała wzrost sprzedaży o 9% pomimo trudnego otoczenia rynkowego (panująca epidemia). „Wzrostowi sprzedaży towarzyszyła redukcja kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, co przełożyło się na poprawę wyniku na działalności operacyjnej - redukcja straty niemalże o połowę.” Zwrócono również uwagę na poprawę wyniku EBITDA, która przekłada się na niższe zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. Dodano, że w najbliższych miesiącach spółka planuje dalszy rozwój marek: JOKO, Miraculum, Paloma i Tanita poprzez wdrożenie nowych linii produktowych.